Optimizarea Conversiilor de pe Site

Optimizarea Conversiilor de pe Site

Una dintre problemele principale legate de funcționarea WebSite-urilor cat și a Magazinelor Online este optimizarea Conversiilor.

Strategiile de optimizare a conversiilor ajută la evaluarea eficienței acțiunilor pe care utilizatorii le efectuează și la îmbunătățirea funcționării generale a website-ului.

Optimizarea conversiilor vă ajuta să înțelegeți mai bine utilizatorii și nevoile lor, ceea ce va duce automat la creșterea valorii serviciilor oferite.

În ce pagini puteți optimiza conversia?

În acest moment în lume există peste 1.901 miliarde de site-uri web iar acest număr este în continuă creștere. Dintre acestea, mai puțin de 200 de milioane sunt active și actualizate periodic. Cu toate acestea, fiecare dintre ele a fost creat cu un anumit scop.

Pe lângă website-urile create fără scopuri definite corespunzător sau doar din plictiseala exista și site-uri web care au sarcini specifice și joacă un rol important pe internet.
Proprietarii acestor website-uri optimizează periodic conversiile și încearcă sa ajungă la o rata de conversie cat mai ridicata.

Ce este o conversie?

Conversia este o acțiune contorizată atunci când un utilizator face o acțiune pe care ați definit-o ca fiind valoroasă pentru companie voastră. În funcție de scopul paginii, acțiunile așteptate pot fi diferite.

În cazul unui magazin online, conversia este achiziționarea unui articol sau lăsarea unei adrese de e-mail.
Pentru paginile cu informații, acesta poate fi abonarea la newsletter sau accesarea unor anunțuri.
Conversia pentru ONG-uri poate fi o donație sau schimb de informații despre activitățile în desfășurare.

În fiecare dintre aceste cazuri, conversia are loc atunci când acțiunea stabilită este realizată de utilizatori.

De ce este importantă rata de conversie?

Rata de conversie este calculată pe baza raportului dintre utilizatorii care efectuează acțiunea dorită și toți vizitatorii site-ului. Această valoare este exprimată în procente.

Exemplu:

Din 10.000 de utilizatori ai magazinului online, 300 de persoane au decis să cumpere. În această situație, rata de conversie este de 3 %.

Rata de conversie vă permite să măsurați eficacitatea website-ului și să examinați impactul pe care acesta îl are asupra utilizatorilor.

Dacă schimbarea conținutului sau reproiectarea paginii îmbunătățește rata de conversie, înseamnă că a fost aceasta decizie a fost una corectă.

Dacă rata de conversie crește asta înseamnă că site-ul este din ce în ce mai eficient.

Un procent mai mare de utilizatori care fac ceea ce așteaptă proprietarul pe website-ul acestuia înseamnă un cost mai mic de achiziție a clienților cât și o rentabilitate mai mare.

Cum se testează o conversie

Orice modificare a site-ului poate fi asociată cu o modificare a ratei de conversie.

Studiile User Experience (UX ) indică faptul că modificările mici pe care un dezvoltator neexperimentat le poate subestima sunt responsabile pentru creșterea sau scăderea conversiei. Poate fi culoarea sau forma butoanelor; schimbarea fotografiilor sau adăugarea unui text corespunzător pe butonul de acțiune la sfârșitul articolului.

Prin urmare, modificările aduse site-ului ar trebui testate cu atenție înainte de a fi implementate permanent. Pentru a face acest lucru este recomandat sa utilizați două instrumente populare:

  • Testele A / B

Este un instrument care vă permite să verificați cu ușurință impactul modificărilor efectuate pe pagină asupra comportamentului utilizatorilor.

Vizitatorii site-ului sunt împărțiți în două grupuri. Primul este compus din cei care accesează noua versiune a paginii; iar cel de-al doilea este compus din cei care accesează versiunea anterioară care nu conține noile modificări.

Apoi va trebui sa măsurați rata de conversie pentru ambele grupuri și veți putea extrage concluziile necesare ( dacă îmbunătățirile au adus beneficii sau nu ).

Deși numele testului indică faptul că sunt testate doar două versiuni ale site-ului, în prezent nu există nicio limită la numărul de variante testate. Singura limitare este cantitatea de trafic necesară pentru a obține date fiabile.

  • Cercetarea Experienței pe care Utilizatorii o au ( UX ) 

Datorită acestui tip de cercetare, proprietarii website-urilor obțin informații despre motivul pentru care utilizatorii se comportă diferit, ce îi motivează, ce le place și ce nu, etc.

Datorită combinației de teste A / B și teste de UX, deținătorii site-urilor obțin informații complete despre funcționarea site-ului și motivele pentru care rata de conversie nu este la nivelul dorit.

Comments are closed.