Sa faci SEO este frustrant

Sa faci SEO este frustrant

Sa spunem lucrurilor pe nume. Sa faci SEO este frustrant.

Poate te-ai lovit de tot felul de piedici in afara controlului tau, poate ai facut diverse greseli sau poate ai facut tot ce trebuia, dar rezultatele nu apar.

Poate simti ca tot ce mai poti face este sa te inchini “zeului” Google si il rogi sa te bage si pe tine in seama.

Intr-o anumita masura, depindem de “capriciile” motorului de cautare Google.

  • Azi, Google decide ca vrea sa afiseze pe prima pagina a motorului sau de cautare doar 6 rezultate organice, in loc de 10.
  • Maine, Google indexeaza o noua pagina din site in 5 zile, in loc de 1 zi.
  • Poimaine, lanseaza un algoritm prin care iti depuncteaza magazinul online pentru ca are descrieri ale produselor similare cu alte magazine, deoarece sunteti fortati de producatori sa folositi textele lor.

Ai muncit din greu la site-ul tau. Ai rezolvat toate problemele tehnice, ai optimizat site-ul pentru dispozitive mobile, ai crescut viteza de incarcare a paginilor, ai implementat ssl. Si…cu toate astea, Google tot prefera site-urile concurente. Si nu iti explici de ce! Site-urile lor sunt varza, in comparatie cu al tau!

Oferi produse sau servicii de inalta calitate. Esti corect, transparent, oferi plus valoare. Insa, toate acestea nu sunt suficiente pentru Google. Concurentii tai sunt mult mai vizibili pe Google, desi nu ar merita, daca ne-am raporta la calitatea oferita de acestia.

Platesti 700 euro / luna unei agentii care se ocupa de SEO pentru magazinul tau online. Rezultatele sunt nesemnificative. Raportul de activitate (daca il primesti) este slabut: doua advertoriale pe bloguri dubioase, un comunicat de presa gratuit si o pozitionare a cuvintelor cheie. Dar, continui sa fii optimist. E una dintre cele mai cunoscute agentii din tara. -“Trebuie sa apara si rezultatele la un moment dat!”, iti spui, fara prea multa convingere.

E frustrant. Stiu. Si eu ma frustrez cand strategiile implementate pentru clientii mei nu aduc rezultatele pe care le-am anticipat. Si eu ma frustrez cand potentialii mei clienti trag de preturi la mine si apoi se duc la concurenta, unde platesc dublu, pentru spamming si promisiuni exagerate.

Sa fim, insa, realisti! Depindem de Google. Nu avem ce face. Nu putem schimba asta. Iar SEO este necesar pentru succesul unei afaceri online.

  • 98,03% dintre utilizatorii de internet din Romania folosesc Google (Statcounter.com, 2019) pentru a cauta informatii, pentru a identifica o locatie sau pentru a efectua cumparaturi online.
  • Cautarea organica este principala sursa de trafic pentru site-uri web la nivel global (BrightEdge, 2018).
  • 70-80% dintre utilizatorii motoarelor de cautare se concentreaza doar pe rezultatele organice (MarTech, 2018).
  • Cautarile locale pe Google determina 50% dintre utilizatorii de telefoane mobile sa viziteze locatiile in decurs de o zi (Google, 2018).

Sa fim realisti! SEO inseamna multa munca.  

  • Iti storci creierii incercand sa scrii texte diferite, originale, pentru acelasi tip de produs.  
  • Iti storci creierii incercand sa scrii pentru a 50-a oara advertoriale despre acelasi tip de produs.  
  • Analizezi fisiere excel pline de date; sortezi, verifici, corectezi si iar verifici.
  • Schimbi zeci de e-mailuri cu programatorii care se prefac ca nu inteleg ce le ceri sau ca nu stiau ca trebuie sa implementeze redirectul ala, acum o luna.  

Tot ce putem face este sa ne crestem toleranta la frustrare. Sa fim perseverenti. Sa nu subestimam sau sa supraestimam, nici pe noi, nici concurenta online. Sa invatam si sa ne perfectionam constant. Sa invatam sa fim creativi. Sa privim obstacololele ca pe niste provocari. Sa cerem ajutorul. Sa ne plangem de asta si apoi sa mergem mai departe. Sa acceptam ca frustrarea face parte din viata.  

Faci SEO si nu ai rezultate? Scapa de stres, frustrari si nu mai pierde timpul, mergand la sigur cu Oseom! Daca ai o afacere viabila, du-o la urmatorul nivel, externalizand serviciile SEO sau apeland la cursuri SEO pentru echipa ta!

 

Comments are closed.