Preturi SEO

Preturi SEO

Care sunt preturile serviciilor SEO? Care sunt preturile pentru optimizarea unui site de prezentare? Cat costa optimizarea SEO pentru un magazin online? Cum se calculeaza preturile pentru SEO? Cum imi dau seama daca banii platiti pentru SEO merita investitia?

Sunt intrebari legitime pe care orice proprietar de site si le pune si, chiar intrebari pe care si specialistii SEO si le pun adesea, incercand sa stabileasca un pret avantajos de ambele parti.

Mi-am propus sa ofer un raspuns cuprinzator si detaliat la aceste intrebari.

Pentru ce platesc, mai precis, cand apelez la servicii SEO?

Specialistul SEO iti va livra analize tehnice si editoriale cu actiuni concrete de implementat.

Iti va livra texte optimizate de implementat pe site. Eventual, se va ocupa si de implementarea acestora pe site.

De asemenea, va publica articole si comunicate de presa pe site-uri relevante. Pentru a publica diverse materiale in bloguri, ziare online, reviste online, specialistul SEO plateste la randul lui catre publisheri (agentii sau proprietari site-uri). Preturile pentru publicarea unui advertorial variaza de la 60 lei pana la sute de euro. Desigur, plata catre proprietarii de site-uri poate fi acoperita direct de client, dar din proprie experienta pot spune ca 99% din clienti prefera sa nu piarda timpul cu acest aspect.

Asadar, o campanie SEO poate include:

Audit SEO -  analiza site-ului din punct de vedere tehnic si editorial, pentru a identifica aspectele care franeaza indexarea corecta a site-ului in motoarele de cautare si evolutia site-ului in clasamentul Google. *Actiune one-time si verificari lunare.

Analiza competitiei sau Studiu de concurenta online. *Actiune one-time.

Strategie de cuvinte cheie care sa aduca trafic si conversii. Practic, expresiile pe care utilizatorii le folosesc frecvent pentru a cauta pe Google produsul sau serviciul tau. *Actiune one-time si actualizari periodice.

Optimizarea on-site: optimizarea titlurilor si descrierilor paginilor site-ului (Meta Tag-uri), optimizare cod sursa, optimizarea textelor existente pe site, crearea de texte optimizate pentru paginile existente sau pentru pagini noi, optimizare imaginilor...etc. *Actiuni lunare.

Optimizarea off-site: obtinere linkuri de calitate si cu autoritate catre site-ul clientului (backlinkuri), prin publicarea de articole sponsorizate (advertoriale) in bloguri, ziare si reviste online relevante. Plata publicarii articolelor sponsorizate/advertoriale poate ramane in sarcina clientului sau in sarcina specialistului SEO. Redactarea materialelor este realizata de echipa SEO de obicei. In mod normal, articolele trebuie sa fie bine documentate si atractive pentru utilizatori, pentru a indeplini un dublu scop: SEO si conversie. *Actiuni lunare.

Urmarirea si analizarea evolutiei site-ului: analize de pozitionare a site-ului pe Google.ro pentru cuvintele cheie stabilite; analize privind traficul pe site;analize periodice ce tin de functionalitatea si indexarea corecta a site-ului. *Actiuni lunare.

Care sunt criteriile de stabilire a preturilor SEO?

-          Volumul de munca.

Volumul de munca depinde de complexitatea campaniei SEO; daca se opteaza pentru servicii complete de SEO (conform celor enumerate mai sus) sau pentru servicii punctuale. Se poate intampla ca un client sa doreasca sa isi creeze el textele si articolele necesare conform indicatiilor specialistului SEO sau sa isi obtina singur backlinkurile, conform sfaturilor specialistului SEO. In plus, cu cat un site este mai complex (numar mare pagini indexate, numar mare de produse), cu atat volumul de munca este mai mare.

-          Concurenta online.

Concurenta domeniului de activitate si a cuvintelor cheie targetate este un alt factor care trebuie luat in considerare. Cu cat obiectivele sunt mai “marete”, cu atat volumul de munca si investiile in promovare sunt mai mari.

-          Domeniul de activitate.

Exista unele domenii de activitate mai greu de promovat, precum cele foarte tehnice sau din domeniul adult.

-          Know-how si experienta.

Pe experienta si calitatea serviciilor oferite este greu sa pui un pret. Inainte de a detalia acest aspect, va propun sa cititi urmatoarea povestioara:

Proprietarul unei case avea o problema enervanta: podeaua scartaia ingrozitor. A incercat toate metodele, dar nimic nu parea sa functioneze, asa ca a chemat un tamplar, care era considerat un artist in meseria sa. Tamplarul paseste in camera si aude scartaitul. Scoate din trusa sa de unelte un ciocan si un cui si infinge din trei lovituri dibace cuiul in podea. Scartaitul a incetat definitiv. Tamplarul inmaneaza apoi proprietarului o factura de 45 dolari, care avea deasupra liniei de total doua repere:

Batut cu ciocanul: 2 dolari

Stiut unde trebuie sa bati cu ciocanul : 43 dolari.

Morala: taxeaza pentru know-how.

Ce pierd daca nu apelez la servicii SEO profesionale?

Clientul economiseste bani si timp apeland la un specialist SEO cu experienta si cu rezultate notabile pe piata din .ro si cea internationala.

Iata cateva exemple de cazuri foarte des intalnite care subliniaza aceasta idee:

-          Majoritatea antreprenorilor isi creeaza site-ul fara a consulta in prealabil un specialist SEO. Nu toti programatorii au cunostinte de SEO. De cele mai multe ori, proprietarii de site-uri intampina probleme precum cele de mai jos:

  • programatorul nu a rezolvat diverse probleme tehnice care afecteaza evolutia site-ului in Google (redirectionari care nu sunt urmarite de Google, URL-uri care nu sunt optimizate, pagini importante setate sa nu fie indexate de Google)
  • programatorul nu a creat campuri pentru modificarea continutului (titluri si descrieri pagini, de exemplu).
  • programatorul a refacut site-ul si URL-urile s-au schimbat, dar vechile URL-uri nu au fost redirectionate catre noile URL-uri, astfel ca site-ul a pierdut foarte mult trafic si implicit si vanzari.

-          Foarte multi proprietari de site-uri cad in plasa asa-zisilor “specialisti SEO” care le ofera servicii de proasta calitate precum: inscrieri automate in directoare, comentarii pe bloguri, cuvinte cheie pur si simplu insiruite pe pagini…etc., care atrag penalizarea site-ului (vezi de ex. algoritmul Google Penguin) sau care nu functioneaza pe termen scurt sau lung. Un specialist SEO profesionist iti va propune doar strategii eficiente, care nu atrag penalizarea site-ului de catre Google si care sunt orientate in acelasi timp si catre potentialii clienti.

-          Multi proprietari de site-uri isi promoveaza afacerea in diverse portaluri contra unor costuri destul de mari si realizeaza tarziu ca nu le-a adus niciun beneficiu. Nu are niciun sens sa platesti sute de euro pentru articole/bannere in site-uri foarte cunoscute, daca acele articole sunt plasate intr-o sub-sub rubrica, nefiind citite de nimeni si cu linkuri no-follow (nu sunt urmarite de motoare si nu transfera popularitate; n-au efect). Un specialist SEO iti poate spune ce surse de promovare sa alegi, care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca site-urile respective, cum sa redactezi un advertorial, pe ce cuvant cheie sa inserezi linkul catre site-ul tau...etc.

Ce e mai avantajos: SEO in-house sau externalizat?

Angajarea unui specialist SEO este o miscare buna, daca ai o afacere foarte mare, de succes.

Daca ai o afacere online mica sau medie, externalizarea serviciilor SEO este mult mai avantajoasa ca pret. Daca ai angaja un specialist SEO, pe langa salariu si impozite, vei avea si cheltuieli cu ehipamentele de birou si chiria. Astfel, in loc sa cheltuiesti cel putin 5000-6000 lei / luna pentru un angajat, vei cheltui de la 800 lei pana la 2000 lei / luna externalizand serviciile SEO.

Se poate face SEO cu plata pe rezultate?

Garantii in SEO? Nu prea poti garanta un rezultat, atat timp cat tu, ca specialist SEO, nu controlezi toate aspectele legate de site-ul si de afacerea clientului. Daca programatorul sau clientul face o modificare cu impact negativ, fara sa se consulte in prealabil cu specialistul SEO,  exista posibilitatea de a se pierde o parte sau chiar toate rezultatele obtinute. Daca Serviciul Clienti nu isi face bine treaba sau daca imaginile produselor sunt de foarte slaba calitate, vanzarile vor merge prost.

Nu este imposibil, insa te va costa mult mai mult sa mergi pe o colaborare cu plata la rezultat, decat pe o colaborare cu plata raportata la volumul muncii/calitatea si precizia actiunilor.

Care este pretul minim pentru SEO?

Preturile noastre pentru optimizarea unui site de prezentare pornesc de la 800 Ron/luna, iar pentru magazinele online de la 1600 Ron/luna.

Ti se pare mult? Nu este, pentru ca noi ne ocupam de tot! Propunem strategii si le implementam; redactam materiale si platim promovarea lor pe diverse site-uri partenere. Pentru ca tu sa ai timp de gestiunea afacerii in sine.

In general, 30-50% din bugetul unei campanii SEO este directionat catre platirea partenerilor pentru publicarea advertorialelor, comunicatelor.

Daca ai fi angajat pe cineva sa se ocupe de SEO si de site, ai fi platit cel putin 3000 ron/luna, plus inca pe atat pe taxe la stat si alte cheltuieli (calculator, birou, chirie). Asadar, ai fi cheltuit in jur de 6000 ron/luna.

Preturi orientative SEO

Pentru rezultate rapide (3-6 luni), ar trebui ca preturile investite in campania SEO sa porneasca de la:

Site de Prezentare

$200 pe luna

Audit tehnic
Strategie de cuvinte cheie. Focus pe 10 expresii.
SEO on-site: optimizare texte existente, creare texte optimizate, optimizare meta tags etc.
2 advertoriale si 1 comunicat de presa
Pozitionare cuvinte cheie. Raport Trafic Google Analytics.
Cere oferta

Magazin Online

400 Pe Luna

Audit tehnic SEO
Strategie de cuvinte cheie. <200 expresii cheie.
SEO on-site: optimizare descrieri produse, creare descrieri optimizate, optimizare meta tags categorii si pagini de produs, optimizare imagini, articole blog, etc.
3-4 advertoriale si 1-2 comunicate de presa
Pozitionare cuvinte cheie. Raport Trafic Google Analytics. Audit tehnic lunar.
Cere oferta

Audit SEO one-time

150-200 one time

Indexare si accesibilitate: probleme existente si solutii, cum sa eviti factorii blocanti
Identificare si repartizare cuvinte cheie pe pagini
SEO on-site: recomandari teoretice si practice (template-uri, optimizari-model)
SEO off-site: analiza backlinkurilor existente, sfaturi obtinere noi backlinkuri de calitate, template planificare advertoriale, cum sa eviti penalizarea Google
Urmarirea si analizarea rezultatelor: cum sa, exemple, instrumente
Cere oferta

Comments are closed.