Tipuri de backlinkuri. Clasificare backlinkuri.

Tipuri de backlinkuri. Clasificare backlinkuri.

Backlinkul este un link catre site-ul promovat, provenit de pe alte site-uri.

Spre deosebire de linkurile interne, care sunt linkuri de pe acelasi domeniu web inserate in cadrul unei pagini, catre alte pagini din acelasi site, backlinkurile sunt linkuri de pe alte domenii web catre site-ul promovat.

Rolul backlinkurilor consta in ameliorarea pozitiei cuvintelor cheie targetate in clasamentul organic al motoarelor de cautare. Este o componenta importanta a strategiei SEO.

Avand ca si criteriu transferul de popularitate, putem vorbi de :

  • backlinkuri (do)follow – sunt urmarite de motoare si transfera popularitate;
  • backlinkuri nofollow – nu sunt urmarite de motoare si nu transfera popularitate de la un site la altul.

Este bine sa ai un mix de linkuri follow si nofollow.

Avand ca criteriu remunerarea, putem vorbi de :

  • backlinkuri platite – platesti un proprietar de blog, revista online pentru a-ti publica un advertorial, comunicat de presa cu linkuri catre site-ul tau;
  • backlinkuri neplatite, obtinute natural – diversi proprietari de bloguri, ziare online, reviste online, iti citeaza continutul, ideea;
  • schimb de (back)linkuri – o colaborare intre doi proprietari de site-uri web. Poate lua forma unui guest blog, a unui advertorial sau a unui link in footer/blogroll;
  • backlinkuri obtinute prin barter – de exemplu, oferi unui blogger un produs/serviciul de-al tau gratuit, in schimbul unui link de pe blogul lui catre site-ul tau. De obicei, se practica pentru review-uri.

Google recomanda backlinkurile neplatite, obtinute in mod natural, insa pentru afacerile mici sau la inceput de drum acest lucru este aproape imposibil. Printr-o campanie virala, poti obtine un numar mare de backlinkuri, insa pentru ca acea campanie sa ajunga la un numar cat mai mare de utilizatori, va trebui sa investesti in reclama platita/ anunturi sponsorizate pe Google / Facebook sau sa apelezi la un influencer. Cu alte cuvinte, tot vei investi bani.

In functie de sursa backlinkurilor, putem vorbi de :

  • backlinkuri din bloguri pe domenii gratuite sau proprii – atentie la blogurile pline de reclame, advertoriale, linkuri sitewide platite.
  • backlinkuri din ziare si reviste online – printre cele mai puternice surse de backlinkuri, deoarece, de obicei, publica articole frecvent, nu sunt pline de backlinkuri.
  • backlinkuri din site-uri nisate pe un anumit domeniu de activitate – printre cele mai puternice surse de backlinkuri. De exemplu http://www.bio4beauty.ro/, nisat pe domeniul eco/natural/bio sau http://foto-portal.ro/, nisat pe domeniul foto-video.
  • backlinkuri din site-uri de comunicate de presa – putine au o calitate ridicata (continut original, echilibru intre comunicate cu linkuri follow si comunicate cu linkuri nofollow sau fara linkuri);
  • backlinkuri din directoare web – nu se mai recomanda, majoritatea directoarelor web fiind ferme de linkuri;
  • backlinkuri din directoare locale – pretabile pentru afacerile locale;
  • backlinkuri din directoare de articole – nu se mai recomanda, majoritatea directoarelor web fiind ferme de linkuri;
  • backlinkuri din formuri – atentie la forumurile pline de reclame, advertoriale, linkuri sitewide platite;
  • backlinkuri din comentarii – in general sunt o pierdere de timp, fiind greu sa gasesti site-uri relevante pentru domeniul tau de activitate care sa aiba optiunea de link follow in comentarii;
  • backlinkuri din imagini (bannere, badge-uri, infografice). Infograficele au un potential viral;
  • backlinkuri din retele sociale – majoritatea retelelor sociale au setari automate pentru ca backlinkurile sa fie nofollow; unele permit un link follow la profil.

In functie de amplasarea backlinkurilor, putem vorbi de :

  • backlinkuri sitewide – linkuri inserate in blogroll, footer, sub forma de text sau imagini, astfel incat sa fie accesibile de pe orice pagina de a site-ului.
  • backlinkuri incadrate intr-un context– linkuri inserate in cadrul unui advertorial seo, a unui comunicat de presa, a unei liste.

Cuvintele cheie de retinut pentru strategia de linkbuilding : calitate, nisa / relevanta, context, diversitate.

Comments are closed.