Schimbi platforma magazinului tau online? Cum sa eviti un potential dezastru

Schimbi platforma magazinului tau online? Cum sa eviti un potential dezastru

Acum ceva ani, un magazin online din zona IT, cunoscut de publicul larg, a decis sa migreze de pe o platforma e-commerce pe alta, pentru a imbunatati experienta vizitatorilor si pentru a gestiona mai bine baza de date. Miscarea s-a dovedit a fi un dezastru. Nu pentru ca noua platforma n-ar fi fost eficienta, ci pentru ca nici programatorul, nici proprietarii nu aveau cunostinte de SEO si nu stiau posibilele implicatii negative ce pot decurge din aceasta migrare. Prin urmare, au pierdut mare parte din trafic, pentru ca URL-urile s-au schimbat si nu au fost redirectionate. Bineinteles ca si vanzarile au scazut dramatic. La doua luni distanta, au contactat o agentie SEO si au aflat ce se intamplase de fapt. Acesta a fost un caz fericit. Sunt proprietari de site-uri care afla dupa cativa ani ca scaderea aceea de trafic dupa refacerea site-ului a fost cauzata de schimbarea URL-urilor.

Asadar, daca vrei sa schimbi platforma/solutia e-commerce, de exemplu, sa muti site-ul de pe Magento pe Prestashop, de pe OpenCart pe Shopmania, tine cont de urmatoarele aspecte:

-> URL-urile / linkurile interne se vor schimba. Imediat dupa lansarea noului site, trebuie efectuate redirectionarile 301 (permanente) de la vechile URL-uri la cele noi, pentru a se transfera vechimea si popularitatea vechilor URL-uri catre noile URL-uri.
Programatorul va extrage din baza de date toate linkurile interne si va stabili reguli pentru redirectionarea lor.
In aceasta etapa vei avea nevoie de consultanta SEO pentru ca unele decizii nu sunt atat de simple pe cat par si necesita putina cercetare si analiza a istoricului site-ului, precum si o corelare cu noul plan de promovare online.

Asadar, fara redirecturi 301, nu se transmite popularitatea vechilor URL-uri catre cele noi si se pierd pozitiile obtinute in Google, ceea ce se traduce printr-o scadere dramatica a traficului pe site si a vanzarilor.

-> Meta tag-urile (title si description) trebuie transferate in noua platforma. De cele mai multe ori, se pot extrage din vechea baza de date si se pot importa in noua baza de date. In unele cazuri, acest lucru nu este posibil, astfel ca va fi nevoie sa le implementati manual.

-> Textele de pe paginile de tip categorie, subcategorie, produs trebuie transferate in noul site. Unii proprietari de magazine online decid sa inlocuiasca textele de pe paginile produselor cu un listing de specificatii, nerealizand ca acele texte erau valoroase, atat din punct de vedere SEO, cat si pentru conversie. Prin urmare, daca ai descrieri detaliate si optimizate pe site, pastreaza-le, si adauga un tab cu specificatii, prezentate pe scurt, pentru utilizatorii care nu au rabdare sa citeasca intreaga descriere.

Actiunile de mai sus vor fi verificate pe versiunea de test, inainte de lansare, astfel incat migrarea sa decurga lin, fara implicatii negative pentru trafic si vanzari.

-> Nu uitati sa transferati si codurile diverselor instrumente de tracking (analytics, adwords, webmaster tools) sau gestiune (live chat, etc) si sa actualizati sitemapul xml.

-> Masurati pozitiile cuvintelor cheie pe Google si traficul pe site inainte de migrare, pentru a le compara cu cele de dupa migrare. Eventualele omisiuni si greseli vor fi astfel mai usor identificate. Si in aceasta etapa veti avea nevoie de ajutorul unui consultant SEO cu experienta.

Sfat: Pentru ca migrarea magazinului online de pe o platforma pe alta sa se realizeze corect, rapid, apeleaza la o echipa formata din 3 persoane: programator, specialist SEO, administrator site (care sa implementeze manual taskurile ce nu pot fi realizate automat: texte, creare pagini, verificari ale transferurilor automate, etc).

Comments are closed.