Page Rank-ul este mort. Ce conteaza acum ?

Page Rank-ul este mort. Ce conteaza acum ?

Putem spune adio Page Rank-ului. Am avut ceva timp sa ne adaptam cu aceasta idee. John Mueller a anuntat in 2013 ca Google nu va mai actualiza Page Rank-ul - sistemul sau de ranking al paginilor web de la 0 la 10. In cei 3 ani de cand bomba a fost aruncata, esenta a ceea ce este cu adevarat important a fost redefinita, atunci cand vine vorba de masurarea popularitatii online.

Un nou model de scoring a aparut: fluxul de incredere (Trust Flow).

Creat de Majestic SEO, Trust Flow este, in esenta, o valoare care determina calitatea unui site bazandu-se pe legaturile sale cu alte site-uri din nisa. Trust Flow este un scor bazat pe calitate, pe o scara de la 0 la 100.

Totusi, pentru mine Trust Flow-ul este un indice orientativ si nu ofera intodeauna un scor corect. Un tool automatizat ne face viata mai usoara, dar nimic nu se compara cu analiza manuala a unui site.

trust flowIn printscreen-ul de mai sus, se observa ca 2 directoare web primesc un trust flow destul de bun. Asta inseamna ca ar trebui sa imi promovez site-ul in acele directoare web? Dupa nota da, in realitate, directoarele web sunt ferme de linkuri pe care trebuie sa le evitati.

Asadar, uitati de Page Rank si de Trust Flow si bazati-va pe informatiile furnizate de Google, pe observatiile si experimentele specialistilor in Marketing Online si pe bunul simt.

Page Rank-ul este mort. Ce conteaza acum ?

-> Continutul de calitate: articole originale, bine documentate si structurate, scrise pentru utilizatori, nu pentru motoarele de cautare. Google isi da seama de calitatea continutului urmarind indicatori precum: bounce-rate, comentarii, distribuiri in retele de socializare, preluari si mentiuni pe site-uri, bloguri si forumuri.

-> Backlinkurile de calitate : provenite de pe site-uri cu vechime, care isi actualizeaza frecvent continutul si care livreaza un continut de calitate. Cele mai bune backlinkuri sunt cele obtinute de pe site-uri din acelasi domeniu de activitate, inserate in cadrul unui continut relevant (de tip advertorial, de exemplu).

Cu un continut de calitate si cu backlinkuri de calitate veti castiga "increderea" motorului de cautare Google. 

Comments are closed.