Adio Backlinkuri?

Adio Backlinkuri?

linkbuildingActualizarile de algoritm Google Panda si Google Penguin nu sunt doar o tactica de a speria proprietarii de site-uri si specialistii SEO care apeleaza la tehnici grey-hat sau black-hat, asa cum s-a crezut initial. Google a dovedit ca poate intr-adevar sa detecteze incercarile de manipulare a rankingului. Cei care au exagerat cu inscrierea site-ului in directoare web, in directoare de articole, forumuri, comentarii pe bloguri supra-optimizate, anunturi, bloguri, texte ancora supra-optimizate, linkuri in footer sau blogroll au fost penalizati sau “depunctati” de Google. Daca nu ai primit nicio notificare in webmaster tools, nu inseamna ca site-ul tau nu a fost afectat de aceste actualizari de algoritm.

Daca ai apelat la tehnici indoielnice si site-ul tau este intr-o continua scadere in clasamentul Google si traficul organic scade vizibil luna de luna, este foarte posibil ca acesta sa fie penalizat automat sau pur si simplu, dupa schimbarile de algoritm, site-ul tau nu mai indeplineste criteriile cerute de Google. Daca te-ai axat exclusiv pe linkbuilding de slaba calitate si nu ai investit si on-site, vizibilitatea site-ului va fi in continua scadere. De ce? Pentru ca mai toate strategiile de linkbuilding care se practicau in trecut nu mai au efect.

 Asadar,  spuneti adio strategiilor de linkbuilding grey-hat si black-hat :

-          Spam cu profile de forumuri

-          texte ancora supra-optimizate

-          directoare web spam

-          spam prin comentarii pe bloguri

-          anunturi web cu linkuri supra-optimizate

-          linkuri plasate in ferme de linkuri (site-uri care au foarte multe linkuri dofollow catre alte site-uri)

-          linkuri dofollow in footer sau blogroll (site-wide backlinks) pe foarte multe site-uri sau site-uri care nu au nicio legatura cu domeniul tau de activitate.

Si inainte de aparitia actualizarilor de algoritm Google Panda si Google Penguin se stia ca aceste tehnici nu sunt agreate de Google. Insa, multi au apelat la ele pentru ca aveau efect.

In ultima vreme, Matt Cutts, seful echipei spam Google, a postat pe canalul Youtube “Google Webmasters”, o serie de videoclipuri in care vorbeste despre linkbuilding, penalizari si spam. Aflam ca pe langa tehnicile de linkbuilding mentionate mai sus, Matt Cutts ne indeamna la precautie si in privinta:

-          advertorialelor

-          guest-blogging-ului

-          communicatelor de presa

-          linkurilor follow in widgeturi

-          linkurilor follow in bannere

Probabil acum va intrebati : “Atunci cum mai pot obtine backlinkuri?”. Cu moderatie si creativitate, ar fi raspunsul, pe scurt.  

Matt Cutts recomanda ca toate linkurile platite sa fie “nofollow” si sa obtinem recomandari in mod “natural”, adica noi sa ne facem bine treaba si sa asteptam ca altii sa vorbeasca despre noi.  Daca vrem totusi sa ne promovam, atunci linkurile catre site-ul nostru  nu trebuie sa transfere PR, adica sa fie nofollow. Matt Cutts spune ca motorul de cautare Google nu vrea sa preferentieze in clasamentul organic site-urile al caror proprietari isi permit sa investeasca mai mult in promovare, ci site-urile de calitate, dorind astfel sa acorde sanse egale tuturor.

In practica, acest lucru este imposibil! De fapt, Google spune indirect contrariul, ca preferentiaza brandurile mari, pentru ca, sa fim seriosi, un site de-abia lansat, va obtine extrem de greu linkuri in mod natural.

Asta nu inseamna ca nu mai trebuie sa va promovati site-ul in mediul online, ci doar ca atunci cand plasati un link pe un alt site, sa o faceti intr-un mod "natural", sa plasati si linkuri “nofollow”. Axati-va pe calitate, nu pe cantitate!

Se poate si fara linkbuilding ? DA, in unele cazuri!

Sunt site-uri pe care le-am optimizat acum 5-6 ani, doar la nivel on-page, se mentin si acum in prima pagina de rezultate Google pe cuvinte de concurenta mica, medie si mare, fara sa fi apelat intre timp la linkbuilding.

Multi proprietari de site-uri nu realizeaza ca site-ul lor este acolo unde merita sa fie si atunci se grabesc sa ajunga cat mai repede in prima pagina, apeland la tehnici indoielnice. Un site cu 3 pagini nu merita sa fie pe locul 1 cu un cuvant concurential, inaintea altor concurenti online care au investit timp, efort si bani dezvoltand un site care sa ofere cele mai complete si detaliate informatii, noutati din domeniu…etc.

Nu ignora SEO on-page! Baza consta in stabilirea unei strategii de cuvinte cheie pentru a determina expresiile care aduc trafic si convertesc, imbunatatirea structurii site-ului  atat pentru utilizatori, cat si pentru motoarele de cautare, rezolvarea problemelor tehnice (timp de incarcare, pagini de eroare, redirectionari incorect implementate,, continut duplicat…etc.), continutul paginilor (“Content is King!”), SEO copywriting… etc.

In afara de SEO, alte strategii de Marketing Online pe care trebuie sa le ai in vedere :

  • Popularitate Brand:  brand awareness, castigarea increderii publicului tinta…
  • Online Reputation Management:  protejarea imaginii afacerii dumneavoastra precum si construirea unei imagini pozitive, care sa atraga noi clienti.  
  • CONVERSII si ROI : cresterea profitului afacerii, prin transformarea vizitatorilor in consumatori.
  • Social Media
  • Campanii Adwords
  • Email Marketing

2 Comments

  1. Si ce faci in cazul in care vrei sa iti fac un magazin online si descrierea de la produse este peste 80% dublicat ? Este doar o tentativa de-a lor de a speria propietarii site-urilor si sa plateasca adwords, normal ca daca faci exces de orice te penalizeaza mai ales cu inscrierea in directoare daca descrierea siteul-ui este copy paste adica aceiasi la ce sa te astepti ? normal ca la urmatoru update ti-a sarit site-u din cautari. Metoda de link building merge si o sa mearga tot timpul, ideea e cum o faci. Trebuie sa existe si niste rezultate din adwords da si niste rezultate din cele neplatite nu ? Cumva trebuie ca vizitatorul sa aibe niste rezultate de unde alege.

  2. Mircea

    Ce scrii tu aici e foarte interesant!
    Merci mult pentru ajutor!
    E din ce in ce mai greu sa gasim backlinkuri pentru site-urile noastre….. 🙁