Cand anume e mai bine sa postezi pe Facebook?

Cand anume e mai bine sa postezi pe Facebook?

timpCand anume este mai bine sa postezi pe Facebook? La ce ora si in ce zi a saptamanii ?

Am citit diverse studii de caz despre acest subiect si am observat ca nu exista o opinie clara impartasita de toata lumea.

Unii spun ca cele mai bune ore ale zilei pentru a posta pe Facebook sunt 10-11 a.m, altii au ajuns la concluzia ca in jurul pranzului este cel mai propice moment, iar alte studii concluzioneaza ca seara, in jurul orei 21:00 se atinge varful audientei.

In privinta zilei, Miercuri si Joi spun unele studii ca este cel mai bine sa postezi pe Facebook, iar alte studii au ajuns la concluzia ca weekend-ul este cea mai buna perioada a saptamanii. 

Sezonalitatea este un factor important pe care trebuie sa il luam in considerare. Vara vizibilitatea scade si isi atinge maximul prin luna Noiembrie, de obicei. Nivelul de atractivitate si originalitatea postarii contribuie si ele la succesul postarii distribuite pe Facebook.

Vorbind strict de ora si ziua in care postam, ca medie anuala, parerea mea este ca depinde de domeniul de activitate al paginii si de fani. O statistica realizata pe baza analizei unor pagini de Facebook din domeniu IT&C nu este relevanta pentru un site din domeniul fashion sau din domeniul culinar. Un numar de fani de ordinul miilor, obtinut prin concursuri poate fi mai putin relevant fata de sute de fani, care au dat like din proprie initiativa, acestia din urma fiind intr-adevar interesati de afacerea respectiva.

Domeniul de activitate si ora postarii pe Facebook

Trebuie sa ne gandim in primul rand la particularitatea domeniului nostru de activitate. O pagina de Facebook cu retete culinare va avea postari mai vizibile in prima parte a zilei. Daca postezi la ora 9 p.m reteta unui tort cu ciocolata, cu siguranta aceasta nu va primi prea multe like-uri si click-uri. Motivele se subinteleg.

Daca gestionezi pagina de Facebook a unei pizzerii, in jurul orei 11 a.m, vei avea partea de cea mai buna vizibilitate. Tinand cont ca pauza de masa in timpul programului de lucru este intre orele 12-13, ora 11.am este momentul cel mai bun pentru a plasa o comanda.

O pagina de Facebook adresata mamicilor trebuie sa-si adapteze activitatea la programul acestora. 7-10 a.m si 4-5 p.m pot fi cele mai slabe momente ale audientei, daca luam in calcul faptul ca atunci este momentul cand isi duc si isi iau copilul de la cresa, gradinita sau scoala.

Seara este in general o perioada a zilei propice pentru mai multe tipuri de afaceri pe Facebook.  Daca majoritatea fanilor au un program de munca obisnuit, undeva in intervalul 8 a.m si 7 p.m, acestia vor intra, cel mai probabil, pe Facebook in jurul orei 9 p.m.

Domeniul de activitate si ziua postarii pe Facebook

Este de asemenea util sa incerci sa anticipezi cele mai bune zile ale saptamanii pentru a posta pe Facebook, in functie de nisa in care activezi.

O pagina de Facebook din domeniul turismului, va avea o audienta mai mare Miercuri, Joi si Vineri, cand fanii isi fac planuri de weekend.

Joi, Vineri si Sambata sunt zile propice pentru a promova un restaurant sau un bar pe Facebook.

Sfarsitul saptamanii ar trebui sa fie un moment potrivit pentru o afacere locala din domeniul Moda&Ingrijire personala.

Fanii decid cea mai buna ora si zi pentru a posta pe Facebook

Din aspectele mentionate mai sus reiese clar ca tipologia fanilor tai influenteaza momentele de maxima audienta. Cand iti cunosti domeniul de activitate, iti cunosti implicit si fanii sau potentialii tai clienti. Ii poti cunoaste si mai bine analizand statisticile oferite de Facebook (procentajul femeilor si barbatilor, orasul de resedinta) sau pur si simplu intrebandu-i ce le place, cate ore petrec pe Facebook si cand, ce le-ar placea sa citeasca legat de domeniul tau de activitate.

insights panou admin facebook

Analiza propriei activitati pe Facebook

Prin testarea si analiza aspectelor mentionate mai sus, poti ajunge la o concluzie cat mai relevanta pentru pagina ta de Facebook. Poti confirma sau infirma diverse teorii. Pe baza analizei propriei activitati pe Facebook, vei fi cel mai in masura sa stabilesti niste concluzii.

Exportand datele din panoul de administrare al paginii de Facebook putem realiza statistici privind intervalele orare si zilele cu cel mai mare Reach. Informatiile sunt foarte detaliate: numar de impresii, numar de like-uri, de comentarii, de share-uri...etc.

insights Facebook

Pentru a ajunge la niste statistici relevante ai nevoie de un numar mare de fani.

Aceste date trebuie corelate si cu tipul postarii : informativ, concurs, imagine, video, reduceri...etc.

De asemenea, daca postezi foarte rar in week-end, de exemplu, datele nu pot fi prea concludente. O perioada mai lunga de timp trebuie sa postezi alternativ diferite tipuri de postari in diferite zile ale saptamanii si in diferite intervale orare.

Si mai concludenta va fi o analiza facuta pe o perioada de cel putin 2 ani, astfel incat sa poti compara reach-ul dintr-o anumita luna. E mai pertinent sa compari luna decembrie a anului curent, cu cea din anul precedent, fata de o comparatie intre noiembrie si decembrie.

Este destul de greu sa stabilesti niste pattern-uri, iar pana la urma cea mai buna metoda de a obtine cat mai multe vizite/like-uri/comentarii/distribuiri consta in publicarea unui continut viral. Indiferent de ora sau ziua in care postezi, un continut viral iti va aduce vizibilitatea dorita.

Foto.

Comments are closed.