Preturi SEO

Preturi SEO

preturi seo

Care sunt preturile serviciilor SEO? Care sunt preturile pentru optimizarea unui site de prezentare? Cat costa optimizarea SEO pentru un magazin online? Cum se calculeaza preturile pentru SEO? Cum imi dau seama daca banii platiti pentru SEO merita investitia?

Sunt intrebari legitime pe care orice proprietar de site si le pune si, chiar intrebari pe care si specialistii SEO si le pun adesea, incercand sa stabileasca un pret avantajos de ambele parti. Mi-am propus sa ofer un raspuns cuprinzator si detaliat la aceste intrebari.

In primul rand, voi explica pe scurt ce poate include o campanie SEO:

  • Audit SEO sau Analiza SEO initiala  -  analiza site-ului din punct de vedere tehnic si editorial : structura site-ului,  calitatea continutului editorial, densitatea cuvintelor cheie,  timpul de incarcare al paginilor, determinarea aspectelor care franeaza indexarea corecta a site-ului in motoarele de cautare.
  • Analiza competitiei sau Studiu de concurenta online.
  • Strategie de cuvinte cheie care sa aduca trafic si conversii. Practic, expresiile pe care utilizatorii le folosesc frecvent pentru a cauta pe Google un anumit produs sau serviciu.
  • Optimizarea on-site: optimizarea titlurilor si descrierilor paginilor site-ului (Meta Tag-uri), optimizare cod sursa, optimizarea textelor existente pe site, crearea de continut optimizat pentru paginile existente sau pentru pagini noi, optimizare linking intern, optimizare URL-uri...etc.
  • Optimizarea off-site : obtinere linkuri de calitate si cu autoritate catre site-ul clientului (backlinkuri), prin publicarea de articole, in principiu, in bloguri si reviste online relevante. Plata publicarii articolelor sponsorizate/advertoriale poate ramane in sarcina clientului sau in sarcina specialistului SEO. Redactarea materialelor este realizata de echipa SEO de obicei. In mod normal, articolele trebuie sa fie bine documentate si atractive pentru utilizatori, pentru a indeplini un dublu scop: SEO si conversie.
  • Urmarirea si analizarea evolutiei site-ului: analize de pozitionare a cuvintelor cheie pe Google.ro, analize privind traficul pe site, analize periodice ce tin de functionalitatea si indexarea corecta a site-ului.
  • Mentenanta SEO: optimizarea paginilor noi, cresterea numarului de backlinkuri, modificari si imbunatatiri pe site in functie de evolutia acestuia...etc.

Factorii care trebuie luati in considerare pentru preturile SEO:

-          Volumul de munca.

Volumul de munca depinde de complexitatea campaniei SEO; daca se opteaza pentru servicii complete de SEO (conform celor enumerate mai sus) sau pentru servicii punctuale. Se poate intampla ca un client sa doreasca sa isi creeze el textele si articolele necesare conform indicatiilor specialistului SEO sau sa isi obtina singur backlinkurile, conform sfaturilor specialistului SEO. In plus, cu cat un site este mai complex (numar mare pagini indexate, numar mare de produse), cu atat volumul de munca este mai mare.

-          Concurenta online.

Concurenta domeniului de activitate si a cuvintelor cheie targetate este un alt factor care trebuie luat in considerare. Cu cat obiectivele sunt mai “marete”, cu atat volumul de munca si investiile in promovare sunt mai mari.

-          Domeniul de activitate.

Exista unele domenii de activitate mai greu de promovat, precum cele foarte tehnice sau din domeniul adult.

-          Know-how si experienta.

Pe experienta si calitatea serviciilor oferite este greu sa pui un pret. Inainte de a detalia acest aspect, va propun sa cititi urmatoarea povestioara:

Proprietarul unei case avea o problema enervanta: podeaua scartaia ingrozitor. A incercat toate metodele, dar nimic nu parea sa functioneze, asa ca a chemat un tamplar, care era considerat un artist in meseria sa. Tamplarul paseste in camera si aude scartaitul. Scoate din trusa sa de unelte un ciocan si un cui si infinge din trei lovituri dibace cuiul in podea. Scartaitul a incetat definitiv. Tamplarul inmaneaza apoi proprietarului o factura de 45 dolari, care avea deasupra liniei de total doua repere:

Batut cu ciocanul: 2 dolari

Stiut unde trebuie sa bati cu ciocanul : 43 dolari.

Morala: taxeaza pentru know-how.

Clientul economiseste bani si timp apeland la un specialist SEO cu experienta si cu rezultate notabile pe piata din .ro si cea internationala.

Iata cateva exemple de cazuri foarte des intalnite care subliniaza aceasta idee:

-          Majoritatea antreprenorilor isi creeaza site-ul fara a consulta in prealabil un specialist SEO. De cele mai multe ori, proprietarii de site-uri intampina probleme precum cele de mai jos:

  • programatorul nu a rezolvat diverse probleme tehnice care afecteaza evolutia site-ului in Google (redirectionari care nu sunt urmarite de Google, URL-uri care nu sunt optimizate, pagini importante setate sa nu fie indexate de Google)
  • programatorul nu a creat campuri pentru modificarea continutului (titluri si descrieri pagini, de exemplu).
  • programatorul a refacut site-ul si URL-urile s-au schimbat, dar vechile URL-uri nu au fost redirectionate catre noile URL-uri, astfel ca site-ul a pierdut foarte mult trafic si implicit si vanzari.

-          Foarte multi proprietari de site-uri cad in plasa asa-zisilor “specialisti SEO” care le ofera servicii de proasta calitate precum : inscrieri automate in directoare, comentarii pe bloguri, cuvinte cheie pur si simplu insiruite pe pagini…etc., care atrag penalizarea site-ului (vezi algoritmul Google Penguin) sau nu functioneaza pe termen scurt sau lung. Un specialist SEO profesionist iti va propune doar strategii eficiente, care nu atrag penalizarea site-ului de catre Google si care sunt orientate, in acelasi timp si catre potentialii clienti.

-          Multi proprietari de site-uri isi promoveaza afacerea in diverse portaluri contra unor costuri destul de mari si realizeaza tarziu ca nu le-a adus niciun beneficiu. Nu are niciun sens sa platesti sute de euro pentru articole/bannere in site-uri foarte cunoscute, daca acele articole sunt plasate intr-o sub-sub rubrica, nefiind citite de nimeni si cu linkuri no-follow (nu sunt urmarite de motoare si nu transfera popularitate; n-au efect). Un specialist SEO iti poate spune ce surse de promovare sa alegi, care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca site-urile respective, cum sa redactezi un advertorial, pe ce cuvant cheie sa inserezi linkul catre site-ul tau...etc.

Preturi SEO in-house vs SEO externalizat

Angajarea unui specialist SEO este o miscare buna daca ai o afacere foarte mare, de succes. In cazul in care ai o afacere medie si mica, externalizarea serviciilor SEO este mai avantajoasa ca pret. Pe langa salariul specialistului SEO si taxele aferente la stat, ar fi trebuit sa platesti si promovarea diverselor materiale in reviste online si bloguri (pentru a obtine backlinkuri fara de care nu poti avea rezultate bune). Doar nu il vei pune pe angajat sa plateasca promovarea online din salariul lui 🙂

Prin urmare, cam care ar fi preturile serviciilor SEO?

 Conform celor mentionate mai sus, raspunsul nu poate fi exact. Depinde de factorii mentionati mai sus.

Mare parte din bugetul unei campanii SEO este directionat catre actiunile off-site: redactare articole, review-uri si comunicate de presa; gasirea unor site-uri relevante si populare pe care sa fie publicate; platirea partenerilor pentru publicarea advertorialelor, comunicatelor.

Pentru ca, de-a lungul timpului, am dezvoltat propria retea de site-uri si am creat parteneriate cu diferiti publisheri, putem sa oferim servicii SEO si de promovare online la preturi mai mici. Preturile noastre pentru optimizarea unui site de prezentare pornesc de la  600 Ron/luna, iar pentru magazinele online de la 800 Ron/luna. Iar noi ne ocupam de tot! Propunem strategii si le implementam; redactam materiale si platim promovarea lor pe diverse site-uri partenere. Pentru ca tu sa ai timp de gestiunea afacerii in sine.

Iti raportam lunar ce am facut si analizam lunar evolutia site-ului. La noi nu exista "secrete ale meseriei". Actiunile SEO sunt orientate nu doar catre motoare, ci si catre utilizatori (luam in considerare si conversia, actiuni axate pe calitate, relevanta).

Plata la rezultat?

Nu prea poti garanta un rezultat, atat timp cat tu, ca specialist SEO, nu controlezi toate aspectele legate de site-ul si de afacerea clientului. Daca programatorul sau clientul face o modificare pe site cu impact negativ, fara sa se consulte in prealabil cu specialistul SEO,  exista posibilitatea de a se pierde o parte sau chiar toate rezultatele obtinute. Daca Serviciul Clienti nu isi face bine treaba sau daca imaginile produselor sunt de foarte slaba calitate, de exemplu, vanzarile vor merge prost.

Nu este imposibil, insa te va costa mult mai mult sa mergi pe o colaborare cu plata la rezultat, decat pe o colaborare cu plata raportata la volum/calitate.

 

Comments are closed.