Despre SEO Copywriting

Despre SEO Copywriting

SEO nu este complet fara un continut bun ! Continutul este necesar pentru a furniza vizitatorilor informatia potrivita pentru ca site-ul sa aiba conversii (vanzari servicii, produse), dar in acelasi timp este esential ca informatia sa fie gasita cu usurinta de utilizatori in Google.

SEO Copywriting si densitatea cuvintelor cheie

Google analizeaza cuvintele in incercarea de a determina continulul fiecarei pagini. Daca pagina web acopera subiecte multiple atunci va fi mai greu pentru motoare sa determine care subiect este mai important si merita clasat.

SEO Copywriting nu consta neaparat in obtinerea unei densitati a cuvantul cheie. Daca folosesti un cuvant sau o fraza cheie de prea multe ori atunci textul va fi vazut ca o metoda de manipulare. De prea putine ori, nu va fi indeajuns de relevant.

Puteti sa repetati in text cuvintele cheie de cate ori doriti; acest lucru poate fi de ajuns pentru a obtine un clasament decent al cuvintelor cheie pentru o perioada, dar nu o sa va ajute sa ameliorati succesul afacerii online pe termen lung.

Mai exista si alti factori, in afara de densitatea cuvantului cheie, care contribuie la o buna pozitionare a paginilor web in motoarele de cautare : formatare (balizele h1, h2…, bold, italic…etc.), linking intern, raportul text/alte elemente de pe pagina…etc.

SEO Copywriting vs. Copywriting normal

SEO Copywriting-ul nu este atat de diferit fata de copywriting-ul normal, cu exceptia ca trebuie sa acorzi o atentie sporita cuvintelor cheie. De fapt, copywriting-ul normal ar fi mai bun s-ar acorda mai multa atentie cuvintelor cheie. Nu numai pentru motoarele de cautare, dar si in scopul de a folosi cuvinte cheie care atrag interesul cititorilor si care sunt folosite de obicei de cititori atunci cand cauta o informatie.

Exista cateva elemente de baza pe care continulul fiecarei pagini web ar trebui sa se bazeze, indiferent ca este vorba despre un site personal, o pagina de produs, un articol sau o postare pe blog.

4 aspecte de baza in Copywriting si SEO Copywriting

1. Atrage atentia!

Daca cititorul ajunge pe pagina si continutul nu il atrage si nu ii mentine atentia, atunci totul este pierdut. Va parasi pagina si astfel ai pierdut un potential client/abonat.

2. Da curs nevoilor vizitatorilor!

Odata ce ai atras atentia vizitatorilor, trebuie sa stii sa expui cum ii poti ajuta si ce le poti oferi. Ai deja ceea ce ei isi doresc, dar trebuie le arati si lor ca le intelegi nevoile. Deasemenea, ca proprietar de site/blog te afli in pozitia de a le arata ca detii solutia cea mai potrivita, explicand toate beneficiile acesteia.

3. Pune intrebari!

Intrebarile ii fac pe oameni sa gandeasca.Uneori, adresand o intrebare si apoi venind cu un raspuns este mult mai eficient decat sa dai doar un raspuns.

Cine? Ce? Cand? De ce? Unde? Cum? Fiecare din aceste intrebari poate oferi o cale spre o informative care poate fi importanta pentru cel ce citeste.

4. Informeaza!

Continutul trebuie sa informeze. Vizitatorul trebuie sa plece dupa ce a aflat sau invatat ceva de valoare. Si nu doar informatii generale despre firma ori despre produsul/serviciul tau, ci si detalii care sa ii formeze o idee foarte clara asupra avantajelor si sa il determine sa cumpere produsul/serviciul respectiv. Daca vrei sa vinzi o crema hidratanta informeaza cititorul despre beneficiile cremei, despre ingrediente si rolul lor, despre laboratorul cosmetic unde a fost create sau studii care au demonstrate eficienta cremei.

Este important sa reliefezi ca produsul sau serviciul tau le poate face viata mai usoara, mai frumoasa, mai sanatoasa…etc. Ca un stimulent suplimentar in finalizarea cumpararii, poti sa le dai deasemenea idei despre cum sa foloseasca produsul sau serviciul respectiv.

3 Reguli de baza in SEO Copywriting

1. Evitati textele in imagini sau aplicatii flash

Motoarele de cautare nu pot citi textul din interiorul unei imagini sau a unei aplicatii flash.
Atributul Alt pentru imagini este o modalitate prin care motoarele “citesc” imaginea dar, daca acel text este important, cel mai bine este sa aveti grija ca el sa poata fi citit de catre robotii motoarelor de cautare.

Cei de la Google spun ca au facut progrese si ca Googlebot citeste mai bine textul in flash. Dar este clar ca intodeauna textul html va fi prioritar.

Se spune ca “O imagine face cat o mie de cuvinte”. “Adevarat!” ati spune, dar motoarele de cautare nu vor fi de acord cu dvs. Combinati imagini cu text, astfel incat sa atrageti atat vizitatorii cat si robotii motoarelor de cautare.

2. Gandeste-te la utilizatori si apoi la motoarele de cautare

Vizitatorii sunt pe primul loc. Robotii motoarele de cautare nu cumpara din magazinul tau online, nu scriu comentarii si nu dau share paginii tale web! Oamenii o fac !

Nu scapa din vedere acest aspect esential al strategiei tale de Marketing Online!

3. Scrie cat mai mult, dar nu plictisi cititorul!

Trebuie sa redactezi un text indeajuns de lung pentru a atinge toate aspectele ce pot trezi interesul cititorului, dar nu atat de lung incat sa-l plictiseasca si sa ii fie greu sa gaseasca o informatie pe pagina.

Robotii motoarele de cautare “adora” textele mari, pline de informatii, dar cati vizitatori crezi ca vor citi 2 pagini despre un produs sau serviciu ? Puncteaza si pune in evidenta aspectele esentiale si structureaza textul astfel incat sa fie parcurs cu usurinta de catre vizitator.

4. Utilizeaza cuvinte cheie targetate

“Care sunt cuvintele cheie pertinente pentru pagina ?”
“Care sunt cuvintele cheie care imi pot aduce trafic? “

Este important sa ai o idee clara asupra nevoilor si preferintelor publicului tinta.

O analiza a cuvintelor cheie ce au legatura cu subiectul/produsul respectiv iti poata da deasemenea idei de abordare a textului.

Nu exagera cu repetarea cuvintelor cheie in text!

  Vezi aici ce include oferta noastra de servicii SEO Copywriting !

Comments are closed.