Specialistul SEO: cu ce se ocupa si cum il alegi?

Specialistul SEO: cu ce se ocupa si cum il alegi?

specialist seo

Ce ce se ocupa un Specialist SEO?

Termenii de “Specialist SEO”, “Expert SEO” sau “Consultant SEO” desemneaza o persoana specializata in optimizarea si promovarea unui site in paginile motoarelor de cautare, cu scopul cheie de a pozitiona site-ul cat mai bine in prima pagina de rezultate si de a ameliora traficul.

In general, munca unui specialist SEO consta in :

- Recomandari privind aspectele tehnice care impiedica indexarea corecta a paginilor site-ului sau care impiedica evolutia site-ului in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare.

- Optimizarea paginilor site-ului: optimizare Meta Tag-uri, optimizare cod sursa, optimizare texte, optimizare imagini, video, optimizare linking intern, optimizare URL-uri, structura site...

- Implementarea unei strategii de Link building (linkuri de pe alte site-uri catre site-ul tau/backlinkuri)

Obiectivele unui Specialist SEO

Se urmaresc 5 beneficii de baza:

-  Indexarea corecta a paginilor web
-  Ameliorarea si eficientizarea interactiunii vizitatorilor cu site-ul
– Pozitionarea cat mai buna a site-ului pe cuvinte cheie care aduc trafic, in spatiul destinat rezultatelor organice (naturale) din pagina de rezultate Google
– Atragerea vizitatorilor targetati
– Cresterea traficului organic (provenit din motoarele de cautare)

Specialist SEO vs. Specialist SEM

Termenii de Specialist SEO/Expert SEO si Specialist SEM sunt folositi adesea ca termeni sinonimi. Exista insa o diferenta semnificativa intre ei. SEM (Search engine marketing) este un domeniu mai larg in care sunt incluse : SEO, PPC, Social Media Marketing…

Se mai poate vorbi si de Search Engine Marketing Management care include atat SEO cat si PPC, dar care se axeaza mult mai mult pe ROI (return on investment).

Ce sarcini nu intra in atributiile unui Specialist SEO ?

Specialistul SEO beneficiaza de know-how si iti va da indicatii teoretice si practice pe care sa le implementezi pentru ca site-ul sa fie cat mai bine indexat si pozitionat in paginile motoarelor de cautare.

Specialistul SEO nu este programator, deci nu intra in atributiile sale implementarea on-site (crearea de noi pagini, implementarea redirectionarilor si orice alte actiuni ce tin de modificarea codului sursa sau a functionalitatilor site-ului). Desigur, exista si programatori ce detin cunostinte de SEO sau exista Specialisti SEO care au si cunostinte de programare, dar acest aspect se negociaza separat.

Specialistul SEO nu este specialist Marketing. El iti pozitioneaza cat mai bine site-ul, iti aduce trafic targetat pe site, iti ofera sfaturi de usability si design pentru ca vizitatorii sa poata naviga mai bine pe site si sa gaseasca usor informatiile dorite, iti poate spune cum trebuie sa arate un text care vinde, insa nu confundati marketingul online cu cel traditional. Sunt multe aspecte in comun intre cele 2, dar si diferente. Desigur, majoritatea specialistilor in Search Engine Optimization au si cunostinte de marketing, dar trebuie sa fiti constienti ca sunt doua meserii diferite.

Specialistul SEO nu este Copywriter. Acesta ar trebui sa se ocupe de optimizarea textelor create de Copywriter sau sa propuna Copywriterului diverse subiecte de articole, in functie de cautarile utilizatorilor. Desigur, pot exista persoane specializate in ambele meserii.

Specialistul SEO iti creste numarul de vizitatori pe site, dar convertirea vizitatorilor in clienti tine de strategiile unui specialist in Optimizarea Ratei de Conversie. Un numar mai mare de vizitatori pe site nu iti garanteaza si un numar mai mare de clienti. Pot exista nenumarate motive pentru care utilizatorii parasesc site-ul fara a realiza o conversie (comanda produs, cerere de oferte, abonare newsletter) : descrieri ale produselor sau ale serviciilor care nu atrag utilizatorii sau care nu ofera suficiente informatii, poze de slaba calitate, lipsa increderii, preturi mai mari decat concurenta...etc.

Cum distingi un Specialist SEO profesionist de unul amator?

Experienta face diferenta! Experienta se traduce prin vechimea in domeniu, prin complexitatea si diversitatea proiectele manageriate. Atentie, este foarte usor sa te lauzi cu x ani experienta in SEO, cu exemple de site-uri optimizate cu succes ; cere dovezi si referinte!

Din prisma experientei in domeniu putem vorbi de : specialist SEO junior, senior sau Expert in SEO.

Un expert SEO nu trebuie sa fie web designer sau programator, dar este esential ca acesta sa cunoasca mai multe aspecte/metode ce tin de web design si web development pentru optimizarea eficienta a site-urilor.

Un exemplu, pentru a intelege mai bine la ce ma refer: toate platformele se lauda cu faptul ca sunt SEO friendly, dar toate au aspecte de ameliorat. Specialistul SEO trebuie sa fie capabil sa identifice aspectele blocante tehnice. Astfel, cunostinte de baza de html, css sau javascript pot aduce un plus de valoare muncii acestuia.

Multi clienti intreaba “Poti sa-mi aduci site-ul pe primul loc in Google pe cuvantul cheie x?“. Doar specialistii SEO amatori vor raspunde “Da”. Chiar daca acel cuvant cheie nu este concurential, nu ai cum sa te angajezi intr-o asemenea promisiune. Specialistii SEO nu au o relatie speciala cu Google.

Specialistii SEO profesionisti iti vor da exemple de site-uri promovate cu succes, iti vor prezenta detalii despre evolutia site-urilor respective, iti vor spune ce asteptari sa ai in privinta pozitionarii unui anume cuvant cheie important pentru afacerea ta.Va invit sa cititi si articolul Despre cum sa NU faci SEO pentru a afla cateva practici total inutile, care nu ajuta in procesul de optimizare al unui site, dar pe care multi "Specialisti SEO" insista.

Inainte de a alege un specialist SEO, iata cateva intrebari pe care i le puteti adresa :

    Ce experienta aveti in acest domeniu? In ce proiecte ati fost implicat?
    Imi puteti da exemple de cateva povesti de succes?
    Ce experienta aveti in dezvoltarea si optimizarea site-urilor internationale?
    Respectati Regulamentul Google pentru webmasteri?
    Care sunt cele mai importante tehnici SEO de care dispuneti?
    Imi veti furniza informatii detaliate despre recomandarile dvs. si despre ratiunile pe care acestea se bazeaza?

Ce servicii iti poate propune un Specialist in SEO?

Componentele unei campanii SEO  constau in cateva puncte esentiale care se pot realiza separat sau pot fi complet integrate in contract:

  • Strategie de cuvinte cheie
  • Audit tehnic
  • Optimizari on-page /on-site
  • SEO Copywrighting
  • Link building
  • Consultanta SEO inainte de crearea site-ului
  • Consultanta migrare site pe alta platforma
  • Analiza concurentei in mediul online

Anunturile Adwords sau Social Media intra in atributiile unui Specialist in Marketing Online.

 Cand sa apelezi la serviciile unui Specialist SEO?

Cel mai bun moment este atunci cand decizi ca vrei sa creezi un site sau un magazin online. Vei beneficia de sfaturi in alegerea platformei, personalizarea ei, arhitectura site-ului...etc.

Daca site-ul este lansat, indiferent de vechimea lui, este bine sa il optimizezi. Intodeauna este loc de mai bine.

Cu cat apelezi mai devreme la serviciile unui specialist, cu atat economisesti mai mult timp si bani si profiti din timp de beneficiile strategiilor SEO (vizibilitate, popularitate, conversii).

sursa imagine:http://casolari.fr/

2 Comments

  1. cineva93

    E adevarat ca specialistul SEO nu este webdesigner, programator sau specialist marketing, dar daca are cunostinte minime din fiecare din aceste domenii, cu siguranta rezultatele campaniilor SEO vor fi mult mai bune. De asemenea, granita dintre SEO si marketing online este tot fragila pe zi ce trece.

    Daca un om vine la specialistul SEO si ii cere sa-i aduca site-ul in prima pagina Google cu 5 keywords dar sa aleaga seo-istul aceste keywords … e marketing deja :)

  2. Programe TV

    Cineva din lista de pa facebook mi-au recomandat acest articol.
    Nu am rezistat sa nu-l citesc. E super.
    Salut, ai relatet Cu ce se ocupa un Expert SEO? Cum alegi un Specialist
    SEO profesionist? exact cum imi place!
    O parere destul de interesanta. Chiar ca iti da de gandit.

    Am gasit multe lucruri fara continut pe net, dar articolul tau chiam mi-a dar de gandit.