Site-uri Satelit

Site-uri Satelit

Ce sunt site-urile satelit ? Sunt mai multe site-uri pe care o firma sau o persoana fizica le detine si care sunt conectate unui site principal. Cel mai frecvent, site-urile satelit sunt utilizate pentru a dezvolta pe larg diferite aspecte ale unei afaceri. Site-urile Satelit sunt site-uri de sine statatoare (micro site-uri), au propriul lor nume de domeniu, continut relevant si targetat pe anumite cuvinte cheie si trimit mai multe linkuri catre numele de domeniu (site-ul) principal.

Exemplu 1:
Site principal : prezentare firma promovare online si creare de site (www.siteprincipal.ro)
Site-uri satelit : promovare SEO (www.site2.ro), campanii PPC (www.site3.ro), promovare retele sociale (www.site4.ro), creare de site si webdesign (www.site5.ro)...

Exemplu 2:
Site principal : magazin online echipamente foto
Site-uri satelit :

review-uri aparate foto
review-uri blitzuri de studio...etc.
istoric al aparatelor de fotografiat
...etc.

Exemplu 3:
Site principal : afacere nationala sau internationala de vanzare produse
Site-uri satelit : cate un site pentru fiecare punct principal de distributie

Care este scopul site-urilor satelit ?

Site-urile satelit reprezinta o strategie excelenta de marketing online, in special in cazul in care afacerea ta are o serie de aspecte diferite. In loc sa incerci sa detaliezi totul pe un singur site, separi produsele si serviciile pastrand in acelasi timp constientizarea site-ului "mama" si a firmei care detine aceste site-uri. Aceasta strategie face lucrurile mai putin confuze pentru vizitatori si ofera un domeniu de aplicare mai larg pentru campania de marketing pe internet.

Din punct de vedere SEO, aceste site-uri satelit permit construirea unei strategii de link building care va propulsa atat site-ul "mama" cat si celelalte site-uri. Cuvintele cheie reprezentative pentru afacerea respectiva vor fi mai usor de pozitionat in paginile motoarelor de cautare.

Black Hat SEO, Link Farming, Concurenta Neloiala sau o tehnica SEO cat se poate de ok ?
Este un domeniu incert. Daca nu respecti metodologia Google site-urile pot fi chiar dezindexate. Pe de alta parte se pune problema concurentei neloiale.

Citeam azi o stire conform careia o societate din Franta, Saveur Bière, trebuie sa plateasca 10.000 de Euro daune de interes unei societati concurente pentru utilizarea unui nume de domeniu in promovarea online care era reprezentativ pentru o alta societate.Saveur Bière detinea domeniul selectionbiere.com, promovandu-se astfel neloial fata de concurentul selection-biere.com. Deasemenea, societatea Saveur Bière a fost acuzata de optimizare abuziva, aceasta detinand numeroase nume de domenii (misterbiere.com, in2beers.com, mister-biere.com, esprit-biere.com, couleur-biere.com, couleursbieres.com) care trimiteau catre site-ul societatii.

Un exemplu de strategie ok mi se pare cea a companiei Premier Service, avand ca site “mama” www.premierservice.ro si mai multe mini site-uri pentru fiecare proiect imobiliar in parte : www.studio-plus.ro, www.luckyresidence.ro, www.metropolitan-residence.ro, www.sabina-residence.ro....etc. Proiectele sunt diferite, continutul este original si mini site-urile ofera informatii de calitate, detaliate.

Un exemplu de concurenta neloiala si strategie clar orientata in jurul manipularii sistemului de indexare Google, pentru a domina primele pagini ale motorului de cautare, este cea constrita de o firma care detine 17 site-uri (din cate am descoperit eu) axate pe vanzarea aparatelor de aer conditionat : aerconditionat-pro.t6.ro, www.aerconditionat.info.ro, www.aerconditionat.org, www.aerconditionat.org.ro, www.aerconditionatfujitsu.com, www.aerconditionatfujitsu.org, www.aerconditionathaier.org, www.aerconditionathitachi.com, www.aerconditionatlg.org, http://www.aerconditionatlg.biz...etc.

Un alt exemplu de concurenta neloiala si incalcare Google Webmaster Guidelines, din punctul meu de vedere : www.service-aer-conditionat-ploiesti.ro, www.service-aerconditionat-braila.ro, www.service-aerconditionat-oradea.ro, www.service-aerconditionat-pitesti.ro...etc. Site-urile apartin aceleiasi firme, continutul este asemanator in proportie de 40%-50%, toate trimit catre www.buenotech.ro si www.service-aerconditionat.ro. In mod clar acele mini site-uri sunt construite pentru a propulsa viziblitatea site-urile www.buenotech.ro si www.service-aerconditionat.ro.

Ce spun normele si metodologiile Google ?

 

  • Sa construiesti site-ul in principal pentru utilizatori si nu pentru motoarele de cautare.
  • Sa eviti trucuri ce au ca scop ameliorarea clasamentului site-ului in Google.
  • Sa nu participi la sisteme de linking proiectate pentru a creste rankingul site-ului sau Page Rank-ul.
  • Sa nu creezi mai multe pagini, subdomenii sau domenii cu continut duplicat in mod substantial.
  • Sa se evite paginile create doar pentru motoarele de cautare.

Ce spune Matt Cutts despre micro site-uri:

Spam-ul pe google.ro nu este inca penalizat la fel ca pe .com sau .fr. Multi detinatori de site-uri nu respecta "regulile jocului", iar, deocamdata, beneficiaza de o vizibilitate foarte buna. Ma intrebam ce s-ar intampla daca Google Panda ar "face o vizita" site-urilor indexate in google.ro. Cel mai probabil agentiile si freelacerii SEO nu vor mai face fata cererilor :)

 

Comments are closed.