Pozitionare, Trafic si Conversii : 2 probleme pe care le poti intalni

Pozitionare, Trafic si Conversii : 2 probleme pe care le poti intalni

Site-ul se regaseste in prima pagina Google pe multe cuvinte cheie, dar nu ai trafic asa cum te asteptai sau traficul este in scadere ?

 

Fa o lista cu toate cuvintele cheie care returneaza site-ul tau in prima pagina de rezultate Google si vezi cat de cautate sunt acele cuvinte cheie de catre utilizatori. Google Keyword Tools te va ajuta sa afli volumul de cautare al cuvintelor cheie respective si iti va da sugestii de alte cuvinte cheie relevante.
Daca site-ul nu este pozitionat pe cuvinte cheie cu un volum mare de cautare, este timpul sa iti schimbi strategia. Targeteaza atat cuvinte cheie generice, respectiv concurentiale, cat si cuvinte cheie specifice, care, desi nu sunt foarte cautate de catre utilizatori, iti pot aduce trafic targetat.

 

Analizeaza numarul de Impresii vs. CTR in Webmaster Tools. Numarul de impresii a scazut, in timp de pozitiile castigate se mentin ? Google Keyword Tools estimeaza volumul de cautare, facand o medie a cautarilor in ultimele 12 luni. Volumul de cautare fluctueaza sau este influentat de trend-uri economice, politice sau culturale. Daca numarul de impresii este in crestere dar numarul click-urilor este in scadere, verifica daca pozitiile castigate se mentin; daca se mentin, analizeaza posibilele cauze ale scaderii numarului de click-uri (titlu neatragator, ce nu corespunde exact cautarilor…etc)

 

Site-ul tau implica informatii/produse/servicii sezoniere sau care tin de un anumit trend? Daca traficul tau era in mare parte adus de cuvinte cheie precum “reteta inghetata”, “cazare Mamaia”, “costume de baie”..etc. care tin de sezonul estival, traficul in perioada toamna-iarna va inregistra o scadere dramatica. Analizeaza in Google Analytics topul cuvintelor cheie care iti aduceau trafic organic si informeaza-te asupra posibilelor trend-uri/actualizari de care nu stiai. Exemplu : site-ul tau este bine pozitionat pe cautarea “blugi cu talie joasa” dar acum sunt in trend blugii cu talie inalta.

 

Ai pozitii, ai trafic, dar nu ai conversii ?

N-ar fi rau sa verifici daca sistemul de creare de cont sau cel de plata functioneaza corect. J

 

Analizeaza landing pages. Paginile site-ului care sunt returnate de Google pentru o anumita cautare sunt pertinente ? Daca utilizatorii cauta “rochie neagra de seara” si pagina retunata de Google contine rochii de alta culoare sau rochii care nu sunt de seara, majoritatea utilizatorilor vor parasi pagina.

 

Site-ul tau se incarca repede, permite o navigare usoara, are un design atractiv?

 

Preturile produselor/serviciilor oferite sunt concurentiale?

 

Site-ul, produsele/serviciile oferite inspira incredere ? Credibilitatea si increderea iti pot transforma usor vizitatorii in clienti. Exista mai multe strategii de marketing care depind de tipul afacerii tale. Daca vinzi produse, ofera cumparatorilor posibilitatea de a le returna in cazul in care nu sunt multumiti si ai grija ca vizitatorii sa fie informati asupra acestui aspect. Poti specifica acest lucru pe pagina fiecarui produs. Asigura un support online/telefonic. In lipsa de informatii suplimentare, vizitatorii pot parasi site-ul.

 

Oferi informatii utile, pertinente, atractive ? In cazul in care ai un site e-commerce : asigura-te ca pozele produselor sunt de cea mai buna calitate si ca pun in valoare produsul ; descrierile produselor sa fie cat mai detaliate si sa puna in evidenta avantajele lor. Daca vinzi un software ofera un free trial pentru o anumita perioada.

 

Ofera promotii si discount-uri!Va invit sa cititi si articolul - "Cum sa maresti traficul pe site prin marketing viral".

 

Comments are closed.