Marketingul proverbial sau cum sa SEO-esti dupa vechi zicale romanesti

Marketingul proverbial sau cum sa SEO-esti dupa vechi zicale romanesti

Scrisesem o postare anul trecut pe Blog SEO despre Marketing Online, dar m-am gandit sa abordez o alta modalitate de a explica, pe intelesul tuturor, in ce consta Marketingul Online sau altfel spus, dupa ce reguli trebuie sa te ghidezi in activitatile tale din mediul online.

Probabil unele informatii pe care vi le voi prezenta in cele ce urmeaza sunt pentru multi dintre voi evidente, dar sper sa fie si de ajutor pentru multi vizitatori ai blogului care nu au multa experienta in mediul online.

Sa incepem, asadar, cu 6 proverbe romanesti dupa care sa te ghidezi in strategia ta de Marketing Online:

"Unde-i unul nu-i putere, unde-s doi puterea creste". Si site-ul tau infloreste.

Marketingul Online, indiferent de modelul de business in care este aplicat, necesita mult timp. Pentru a-ti construi un brand sau a-ti promova produsele/serviciile trebuie sa realizezi mai multe activitati : sa scrii articole originale si atractive pe site si/sau pe blog, pentru a convinge potentialii clienti de utilitatea si calitatea produselor sau a serviciilor promovate; sa-ti faci timp sa iti promovezi site-ul in comunitatile online (forumuri, facebook...etc); sa cauti parteneriate, sa implementezi diverse modificari pentru a face site-ul seo-friendly ...etc. In primul rand aceste actiuni necesita timp si in al doilea rand, daca nu detii cunostintele necesare pentru a-ti promova eficient afacrea pe internet, vei avea nevoie de ajutorul unei sau a mai multor persoane cu mai multe cunostinte in domeniu.

"Bate fierul cat e cald", daca piata se raceste nici profitul nu va creste.

Cu cat implementezi mai repede strategiile de marketing online stabilite, cu atat mai repede vei vedea si rezultatele muncii tale.

Deasemenea, trebuie sa profiti cat mai repede si cat mai bine de anumite rezultate temporare. Cel mai bun exemplu este sezonalitatea. Sa luam ca exemplu concret lotiunile autobronzante sau lotiunile de protectie solara, care se vand doar in sezonul de vara. Pentru a vinde cat mai repede si cat mai multe produse de acest tip, trebuie sa te gandesti din timp la niste strategii eficiente de promovare, care sa ajunga la publicul tinta in timp util si care sa genereze vanzari.

„Cu rabdarea treci marea.” Cu rabdare si cu o strategie buna.

Strategiile de marketing online se desfasoara, de obicei, in decursul a mai multor etape : studiezi concurenta, stabilesti publicul tinta, implementezi o strategie, o testezi, analizezi rezultatele si apoi tragi o concluzie. Este nevoie de rabdare; nimic nu se construieste peste noapte. Insa, daca rezultatele intarzie prea mult sa apara, poate e bine sa te intrebi daca strategia aplicata a fost buna sau nu, sau daca a fost bine sau nu implementata.

„Zece destepti nu pot sa dezlege ce a legat un prost.” Dar cu siguranta pot taia nodul gordian...

Mi s-a intamplat de multe ori sa aud de la proprietarii de site-uri situatii-problema precum : scaderi de trafic substantiale si subite, pierderi de pozitii pe anumite cuvinte cheie, fara nicio explicatie aparenta ; probleme tehnice legate de site cu care s-au confruntat dupa un anumit timp...etc.

Prin spam, poti sa urci foarte sus, dar poti sa si cobori la fel de repede. Feriti-va de persoanele care va garanteaza pozitii pe anumite cuvinte cheie, cereti mereu explicatii de la specialistul SEO care se ocupa de optimizarea site-ului, informati-va despre stategiile propuse si, daca sunt indoielnice, nu le acceptati.

Sunt persoane care s-au trezit dupa incheierea contractului SEO cu pierderea subita a pozitiilor obtinute, pentru ca cel ce s-a ocupat de optimizarea site-ului a „sters” tot ce a construit pentru site in timpul contractului.

Este foarte important sa apelati, pentru promovarea online a site-ului, la oameni cu experienta si oameni de incredere. Ca o concluzie, in ceea ce priveste crearea site-ului si promovarea lui, ca sa eviti situatii de tipul „Dupa ce te-ai fript cu ciorba, sufli si-n iaurt!”, mai bine : „Dai un ban dar stai in fata”.

Comments are closed.