Publicitate pe Facebook

Publicitate pe Facebook

Cum si de ce sa apelezi la publicitatea pe Facebook ?

Facebook, cea mai utilizata retea sociala, ofera webmasterilor posibilitatea de a realiza rapid, simplu si avantajos un anunt publicitar prin care sa-si promoveze produsele sau serviciile. Facebook inregistreaza peste 500 de milioane de utilizatori in lumea intreaga, iar in Romania statisticile din mai 2010 aratau ca exista in jur de 1.300.000 de utilizatori. Daca ai un produs sau serviciu de promovat, Facebook iti ofera sansa de a intra in contact cu peste 1.300.000 de utilizatori din Romania.

Avantajele publicitatii pe Facebook:

  • Creezi un buzz si o promovare a brand-ului. De exemplu, daca promovezi un eveniment si o persoana se angajeaza sa participe, toti prietenii acesteia vor fi informati la "Noutati". Daca faci reclama unui produs aflat la reduceri, clientii vor putea accesa direct produsul de pe site prin intermediul anuntului.
  • Poti alege fie sa platesti pentru fiecare clic (CPC) fie sa platesti la fiecare 1000 afisari (CPM).
  • Ai un control complet al bugetului avand posibilitatea de a stabili un buget maxim pe zi.
  • Poti administra anunturile publicitare oricand : poti schimba bugetul zilnic, poti sa suspenzi sau sa stergi un anunt in orice moment.
  • Ai acces la statistici complete : grafice cu numarul de afisari  si de clicuri ale anuntului, grafice demografice (varsta, sexul si locatia), grafice privind profilul celor care dau clic pe anunt (interese, filme sau carti), grafice de conversie. Poti astfel optimiza campania de publicitate pe Facebook in timp real.
  • Facebook iti ofera un ghid de initiere si sfaturi pentru a administra si optimiza cu succes o campanie publicitara pe Facebook.

Demararea unei campanii de publicitate pe Facebook

Exista 3 etape principale pe care trebuie sa le urmezi pentru a crea un anunt pe Facebook:

  • Configurarea design-ului
  • Tinta
  • Campanii, preturi si program

 Sfaturi pentru o publicitate de succes pe Facebook

  • Fii direct. Vorbeste cu clientii folosind un limbaj direct si concis. Nu utiliza jargoane sau neologisme daca nu trebuie. Evita superlativele sau revendicarile exagerate.
  • Updateaza anunturile. Daca publicul vede acelasi anunt mereu, va fi mai putin inclinat sa dea clic. Revizuieste anuntul la fiecare cateva zile prin schimbarea imagini vechi cu una noua sau schimbarea titlului anuntului.
  • Utilizeaza coduri de promovare. Ofera reduceri exclusive utilizatorilor Facebook prin intermediul codurilor de promovare care pot fi rambursate pe site-ul dvs. sau utilizate in magazin. Seteaza o data de expirare pentru ca utilizatorii sa stie pentru cat timp oferta este valabila.
  • Include un apel la actiune. Utilizeaza un apel clar la actiune pentru a oferi utilizatorilor un motiv sa dea clic pe anuntul de pe Facebook.
  • Alege imaginile cu intelepciune. Utilizeaza o imagine colorata care sa iasa in evidenta pe pagina Facebookcu albastru si alb. In loc de logo incearca sa pui o imagine descriptiva pentru a portretiza utilitatea produsului sau a serviciului in viata reala. Adapteaza imaginea la targetul demografic pentru care anuntul a fost creat.
  • Foloseste cuvinte-cheie dinamice. Include in anunt cuvinte cheie pe care le-ai targetat si pe site. Acest lucru creeaza o experienta mai pertinenta pentru privitor.  
  • Creeaza anunturi de test variate. Anunturile contin trei componente: text, imagine si directionare catre un site/o pagina. Incearca diferite combinatii pentru a vedea care au rezultatul cel mai bun. De exemplu, creaza 3 anunturi cu acelasi text si aceeasi directionare, dar foloseste o imagine diferita in fiecare anunt pentru a vedea imaginea care aduce cele mai bune rezultate. Poti sa faci un test similar pentru orice alte variabile.
  • Schimba perspectiva. Pe Facebook cuvintele cheie sunt diferite fata de cele de pe alte platforme de anunturi online. Cuvintele cheie sunt interesele reale si activitatile clientilor. Pune-te in locul publicului tau si gaseste modalitati diferite de a ajunge la el.
  • Investeste in succes. Concentreaza-te pe anunturile cele mai performante si intrerupe anunturile cele mai slabe. Analizeaza datele campaniei de publicitate pe Facebook (rapoartele demografice, profilul vizitatorilor si datele de conversie) pentru a maximiza performanta anuntului.

Postarea de anunturi publicitare pe Facbook este una din tehnicile de marketing online esentiale in  promovarea unei afaceri pe Facebook.

 

2 Comments

  1. cursseo

    Bun sfat, dar pe piata din romania nu am experienta si sunt curios care este experienta ta cu social marketing prin tarisoara.

    Mersi

  2. Blog SEO

    Momentan nu acord interviuri :). Ma bucur ca ti-a placut articolul.

  3. […] Promovare pe Facebook si Publicitate pe Facebook […]