Campanii originale in retelele de socializare

Campanii originale in retelele de socializare

Asigurarea prezentei pe retelele sociale nu e suficienta in contextul unei piete concurentiale. Pentru a profita de oportunitatile pe care ti le ofera Facebook sau Twitter, e nevoie de mai mult. Creativitatea si originalitatea au stat intodeauna la baza afacerilor de succes. Cateva mari companii au reusit sa exploateze potentialul retelelor sociale, surprinzand, uimind sau fidelizand consumatorii prin lansarea unor campanii originale.

8 exemple de campanii de succes promovate in retelele de socializare : 

Cand te gandesti la o campanie pe Facebook iti imaginezi crearea unui profil, a unei Pagini pentru Fani personalizata, la crearea unei aplicatii...

Cu ocazia lansarii unui magazin in Malmö, Suedia, Ikea a gasit o metoda originala de a profita de una din functionalitatile oferite de Facebook - Etichetarea pozelor (photo tagging). Managerul magazinului a pus pe profilul sau de pe Facebook poze cu piesele de mobilier din showroom.

Orice persoana care se eticheta pe un obiect prezent in poza il castiga!

Montain Dew, marca de suc apartinand grupului Pepsico, a propus comunitatii de pe Facebook sa creeze un nou produs cu ajutorul unui program numit DEWmocracy. Aplicatia permitea alegerea aromei, a design-ului sticlei si chiar a metodei de promovare. Astfel, un nou produs a fost lansat in 2010 "for the people, by the people". Mai multe gasiti pe site-ul oficial al campaniei : http://www.dewmocracy.com/

 

Prin intermediul campaniei Open Happiness, Coca-Cola  a permis unor 3 aventurieri sa realizeze un tur al lumii (206 tari in 365 de zile) in cautarea fericirii. Fiecare membru al comunitatii Coca Cola de pe Facebook, Twitter sau Youtube avea posibilitatea de a deveni un "agent de calatorie virtual", dand sfaturi sau indicatii, propunand solutii sau itinerarii. Campania a avut un mare succes. Mai multe detalii aici : http://www.expedition206.com

Doritos, marca americana de cipsuri tortilla, a propus utilizatorilor sa creeze un videoclip in care numele marcii sa fie mentionat si sa participe la un concurs bazat pe numarul de puncte obtinute din fiecare vizionare pe Facebook (5 puncte) sau pe Blog (10 puncte) a videoclipului.

 

 

 

Levi’s a lansat o campanie denumita ISpyLevi’s pe Twitter. Fotomodele se plimbau pe strazile din Melbourne si Sidney scriind pe Twitter locatia unde se afla. Orice persoana care le intalnea si le intreba daca poarta jeans Levi's castiga perechea de blugi.

Skoda, prin intermediul campaniei pe Facebook ''Generous Skoda'' permite utilizatorilor sa scada pretul unei masini puse in vanzare prin numarul de Like-uri. Fiecare nou membru al comunitatii care da Like face ca pretul masinii sa scada cu 1 €. Orice membru poate sa o cumpere in orice moment, iar odata cererea de cumparare validata, o noua masina intra in concurs.

 

Adobe, a lansat o campanie pe Facebook propunand o reducere de 80% studentilor care prin intermediul unei aplicatii numita Real or Fake descopereau daca o imagine este sau nu un montaj foto. Aplicatia avea integrata si un buton ''Buy Now".

 

In Israel, McCann Erickson Advertising a creat o aplicatie pe Facebook prin care descopereai care dintre prietenii tai e trist, cautand termeni ca ''I'm sad'', ''I've cried all night" sau ''I'm bored''. Aplicatia oferea in final un cupon de reducere la dulciurile marcii Yellow Retail.

 

Am mai scris pe Blog SEO despre cum sa iti promovezi site-ul sau afacerea  in retelele sociale:

 

Comments are closed.