Cum sa obtii backlinkuri (linkuri externe)

Cum sa obtii backlinkuri (linkuri externe)

 

 

 

Optimizarea organica a unui site pentru motoarele de cautare consta in realizarea unui continut bogat, structurat si accesibil motoarelor de cautare precum si in cresterea popularitatii pe Internet prin obtinerea de link-uri externe pertinente catre site promovat.

Metode de obtinere a backlink-urilor (link-uri externe)

  • Schimb de link-uri cu alte site-uri din acelasi domeniu de activitate cu un PR mare ;
  • Inscrierea in directoare generaliste sau tematice;
  • Publicarea de informatii pertinente despre site pe forumuri, bloguri, site-uri de comunicate de presa, site-uri de stiri;
  • Advertoriale si guest posts;
  • Infografice ;
  • Bannere publicitare;
  • Mentionari/recomandari si review-uri publicate de cititori/clienti pe forumuri, bloguri sau retele de socializare fara interventia voastra.

Ultima metoda mentionata de obtinere a backlink-urilor este cea mai agreata de Google  si va va aduce un trafic valoros. Desigur, de cele mai multe ori aceste recomandari si review-uri sunt platite, dar publicand un continut de calitate si original sau comercializand produse de calitate, obtinerea acestor tipuri de backlinkuri este posibila si fara interventia proprietarului site-ului promovat.

Strategiile de obtinere a backlink-urilor implica un efort continuu si timp. Cel mai indicat si de dorit este sa obtii link-uri catre site-ul tau pe cale naturala. Adica, sa ai un site cu un continut interesant, original si bine structurat despre care detinatorii de site-uri/blog-uri/profile pe retelele sociale sa vorbeasca sau sa-l recomande, fara interventia ta.

Pentru ca site-ul sau articolele pe site sa fie mai usor recomandate de catre vizitatori folositi-va de fluxul RSS, de butoanele de share catre Facebook, Twitter, Digg…etc.

Avantajele backlink-urilor

• Obtinerea de trafic direct pe site
• Ameliorarea Page Rank-ului (indice de popularitate). Se stie ca Page Rank-ul este mai putin important ca inainte, dar asta nu inseamna ca trebuie ignorat. Un Page Rank mare este in continuare un indice de calitate ;
• Ameliorarea pozitionarii site-ului in motoarele de cautare ca urmare a cresterii popularitatii.

Calitatea backlink-urilor

Backlink-urile trebuie sa fie sub forma de text (link-uri hypertext) si sa fie follow (urmarite de motoare) pentru a influenta evolutia site-ului in paginile motoarelor de cautare. Motoarele de cautare, in special Google, tin cont si calitatea site-ului de pe care se face referinta catre site-ul dvs. precum si de contextul linkului (continutul semantic al paginii pe care se afla linkul, cuvantul cheie pe care este inserat linkul, punerea in evidenta a cuvantului cheie cu link : subliniat, bold, intre balizele de structurare H1…).

De obicei, se incearca obtinerea de backlink-uri catre homepage dar se poate lucra si la obtinerea de backlink-uri catre pagini tematice pe anumite cuvinte cheie specifice.

Cuvintele cheie pe care este inserat link-ul precum si contextul lor semantic informeaza motoarele de cautare despre tematica site-ului. Alegerea acestui text ancora (anchor text in engleza) pe care se insereaza link-ul catre site-ul dvs. este foarte importanta pentru ca acesta corespunde expresiei pe care site-ul dvs. va fi optimizat. De exemplu, pentru a optimiza expresia ‘’Blog SEO’’ este necesar ca textul ancora sa fie tot ‘’Blog SEO’’.

Textul ancora corespunde cautarii unui utilizator de aceea inserarea unui link pe un intreg paragraf sau pe mai multe cuvinte cheie deodata nu va avea rezultate:

Blog SEO: SEO (Search Engine Optimization), SMO (Social Media Optimization), PPC: Marketing Online

Contextul semantic al paginii influenteaza calitatea backlink-ului. De exemplu, daca link-ul Blog SEO s-ar afla pe o pagina pe care se vorbeste despre produse cosmetice, acesta va fi total in afara contextului.

Cantitatea’’ backlink-urilor

Motoarele de cautare tin cont de numarul de backlink-uri ale unui site si incearca sa detecteze cat mai bine backlink-urile obtinute in mod artificial si sa preferentieze backlink-urile de calitate.

Identificarea backlink-urilor (Link-uri externe catre un site)

• Prin sintaxa de interogare : link:www.site.ro pe Google sau Yahoo.
Pe Google, aceasta sintaxa releva backlink-urile pe care motorul de cautare le considera pertinente, dar asta nu inseamna ca nu exista si alte site-uri referente.Pe Yahoo veti observa ca numarul backlink-urilor va fi cu mult mai mare.
• In Google Webmaster Tools
• Cu ajutorul uneltei SEO LinkDiagnosis, Extensie Firefox care permite urmarirea numarului de backlink-urilor, provenienta lor, textul ancora, PR-ul link-ului extern si validitatea acestuia (no-follow…)
• Toolurile www.majesticseo.com si www.opensiteexplorer.org sunt, de asemenea, de real ajutor in determinarea numarului de backlinkuri, tipologiei lor, anchor text-ului...etc.
• Google Analytics

Atentie! Update-urile de algoritm, precum Google Penguin sau Google Panda, au permis motorului de cautare Google sa detecteze din ce in ce mai bine linkurile artificiale/platite. Profilul de backlinkuri ale unui site trebuie sa fie construit in asa fel incat sa para cat mai natural. Apelati la specialisti in Link Building pentru a evita penalizarea site-ului.

Oferim servicii de Link Building eficiente. Contactati-ne pentru a primi o oferta!

 

sursa foto: webrankinfo.com

1 Comment

  1. Interesant blogul. Interesante articolele, care contin o serie de informatii utile.
    Mult Succes in continuare