Optimizarea conversiei – Rata de Conversie

Optimizarea conversiei – Rata de Conversie

Trafic = Vanzari ?

Ati deschis un magazin online, l-ati optimizat, traficul creste pe zi ce trece, dar majoritatea vizitatorilor parasesc site-ul cu mana goala. O situatie cu care se confrunta multi antreprenori. Sa ai un volum mare de trafic pe site,  generat in urma unei optimizari organice si/sau a unei campanii PPC, se poate dovedi a nu fi garantia inregistrarii de vanzari la nivelul dorit.

Optimizarea conversiei are ca obiectiv convertirea pe cat posibil a cator mai multi clienti in consumatori activi. Astfel o conversie nu este intodeauna sinonima cu vanzarea unui produs/serviciu.

Rata de conversie este un raport care defineste cati dintre vizitatori au cumparat ceva prin intermediul site-ului intr-o perioada de timp delimitata.

Cum puteti creste rata de conversie ?
…sau, cu alte cuvinte, cum poti creste vanzarile ?

In primul rand un site trebuie sa fie conceput pentru clienti, cu un scop foarte clar definit in minte si clar exprimat. Site-ul trebuie sa fie bine structurat si sa aiba un web design placut. Daca un site se incarca foarte greu, da erori, are un design incarcat/obositor, nu este structurat in asa fel incat sa gasesti din 2-3 clicuri produsul dorit, vizitatorul va parasi  site-ul foarte repede.

Deasemenea, trebuie sa tineti cont si de faptul ca multi utilizatori sunt reticenti cand vine vorba de cumparaturi online. Pentru a le castiga increderea adaugati, de exemplu, o pagina de prezentare a firmei dvs., in care sa inserati fotografii sau chiar un videoclip de prezentare a produselor sau eventual o prezentare a sediului  magazinului dvs. In plus, puteti crea o pagina cu testimoniale ale clientilor.

Oferiti informatii detaliate despre produsele dvs.  E o diferenta intre a cumpara o bijuterie/o rochie din magazin si  a o cumpara online. Pentru ca vizitatorii sa fie siguri de ceea ce cumpara, adaugati o descriere detaliata a produsului si publicati fotografii de calitate cu produsul respectiv.

Apelati neaparat la optimizarea on-page (SEO) si off-page (SMO) a site-ului, precum si la PPC si CPA...E logic ca pentru a avea clienti trebuie sa ai in primul rand multi vizitatori pe site .

Analiza ratei de conversie

Aveti multi vizitatori dar rata de conversie este foarte mica sau nu creste. Sa presupunem ca ati aplicat toate sfaturile mentionate mai sus.  In mod constant trebuie analizat felul in care utilizatorii interactioneaza cu site-ul.

Pentru a analiza rata de conversie puteti apela la:

-          Poll-uri care sa contina intrebari despre produse (pret, produse noi) si despre site (design, structura).  Acestea pot fi introduse in cadrul site-ului, trimise prin email clientilor abonati sau pe Facebook.

-          Statistici ale site-ului : exista multe aplicatii care va pot ajuta sa intelegeti comportamentul utilizatorului pe site (Google Analytics,  ClickTracks…) si sa verificati aplicarea corecta a strategiei de optimizare (link-uri externe sau cuvinte cheie care va aduc trafic).

Se poate intampla, de exemplu, ca multi utilizatori sa ''aterizeze'' pe o pagina cu un produs indisponibil sau pe o pagina cu un produs care nu corespunde cuvantului cheie prin intermediul caruia a ajuns pe pagina respectiva. Aceste probleme trebuie detectate din timp pentru a putea lua masurile necesare : reintroducerea produsului respectiv (daca acesta nu mai e pe stoc), abonare pentru a informa clientul cand va fi disponibil produsul sau re-optimizarea site-ului.

Optimizarea ratei de conversie este un proces care cere multa atentie si o intrepretare corecta a statisticilor, dar merita efortul.

Aveti nevoie de ajutor cu optimizarea ratei de conversie ?

Contactati-ne, pentru a primi o oferta personalizata!

Detalii despre acest serviciu, aici.

Comments are closed.