Marketing Online

Marketing Online

 

Ce este Marketing-ul Online ? 

Marketing-ul Online, denumit si web-marketing, online marketing, Search Engine Marketing (SEM) sau e-Marketing consta in promovarea unor produse sau servicii pe Internet.

De ce este importanta promovarea prin Marketing Online ?

O strategie de Marketing Online implementata corect poate chiar depasi ROI-ul (Return on investment) strategiilor de Marketing Traditional. Indiferent de domeniul de activitate (constructii, turism, medicina…), avantajul de a exista pe Internet nu poate fi neglijat.

Unul din principalele avantaje ale Marketing-ului Online este faptul ca poti targeta un public mare cu un cost relativ mic fata de strategiile de marketing traditional.

Tipuri de Marketing Online : 

Exista 2 tipuri principale de Marketing Online sau Search Engine Marketing (SEM):

Link-uri sponsorizate/campanii Adwords/PPC

Optimizare Organica - SEO

Alte tipuri de Marketing Online :

  • Email marketing : consumatorii se incriu cu datele personale si adresa de mail pentru a primi informatii pe viitor.
  • Social Media Optimization: popularitatea retelelor sociale Facebook, Twitter sau Myspace a crescut foarte mult. Profitul poate creste simtitor daca targetati prospecti interesati deja de tipul de servicii/produse pe care le propuneti.
  • Bannere Publicitare : publicarea unei reclame pe un site complementar.
  • Marketing de afiliere : advertiserii (comercianţii online care vand produse sau servicii) platesc webmasterii care promoveaza produsele sau serviciile lor numai pe rezultate (cumpararea sau completarea unui formular de catre un vizitator) 

Avantajele marketing-ului online asupra marketing-ului traditional

  • Acoperire -  Marketing-ul Online permite chiar si unor companii mici sa aiba acces la clienti din toata lumea, fapt limitat in cazul unei strategii de marketing tradional, din cauza costurilor aferente.
  • Sfera de actiune - Marketing-ul Online va permite sa propuneti clientilor o gama larga de produse si servicii. e-Marketing-ul include printre altele : managementul informatiei, relatii cu publicul, serviciu clienti si vanzari.
  • Interactivitate – In timp ce Marketing-ul traditional consta in general in raspandirea unui mesaj al brand-ului, Marketing-ul Online favorizeaza si faciliteaza comunicarea dintre companie si clienti. Companiile se pot folosi de feed-back-ul in timp real al consumatorilor pentru a-si imbunatati sau adapta serviciile/produsele.
  • Impactul imediat - Marketing-ul Online permite prin intermediul a 2-3 click-uri comandarea unui produs, indiferent de ora sau de ziua din spatamana.
  • Adaptabilitate - Marketing-ul Online permite masurarea constanta a strategiilor aplicate si adaptarea in timp real la nevoile consumatorilor. Acest lucru este mai greu de realizat in Marketing-ul traditional care in plus necesita un cost mult mai mare.

Prin combinarea acestor factori veti obtine o imbunatatire a ROI-ului si implicit clienti mai multi si mai fericiti.

foto: toprankblog

0 Comments

  1. […] Marketingul Online consta in promovarea unor produse sau servicii pe Internet. […]