Marketing Online vs Marketing Traditional: asemanari si diferente

Marketing Online vs Marketing Traditional: asemanari si diferente

In general, Marketing-ul Online nu este diferit de Marketing-ul Traditional cand vine vorba de strategii si probleme. Marketing-ul Online este produsul tehnologiilor de comunicare moderne si principiile traditionale de marketing. Termenii de Marketing Online, eMarketing, Marketing pe internet sunt adesea sinonimi.

Va propun o comparatie intre canalele traditionale de promovare a unei afaceri si Marketing-ul  Online :

* Intelegerea consumatoriului

Cel  mai important aspect al unei strategii de Marketing Traditional consta in intelegerea consumatorului. In Marketing Online, fie ca este vorba de optimizarea organica sau de PPC,  intregul proces de elaborare a unei strategii de cuvinte cheie are la baza intrebari precum : Ce fac consumatorii ? Ce cauta consumatorii ? Ce isi doresc consumatorii ?
Un exemplu pertinent il reprezinta Canon, compania  care a deschis piata aparatelor reflex digitale pe care consumatorii si le-au putut permite ; astfel seriile de aparate 300D, 350 D, 400D au devenit cele mai bine vandute DSLR-uri din istorie.

* Intelegerea clientului

Inainte de a incepe o campanie de Marketing Online sau Marketing Traditional trebuie sa intelegem ce vrea clientul si ce asteptari poate avea de la noi. Clientul trebuie sa inteleaga ce servicii ofera compania, dar si ce rezultate va obtine daca va apela la serviciile companiei.

* O idee de succes

Ideile bune au stat aproape intodeauna la baza unei afaceri de succes. Fie ca este vorba de crearea unui produs nou pe piata sau de o strategie de promovarea a produsului,  ideile originale sunt micile secrete care stau la baza unei afaceri de succes.

In Marketingul Online, ideile mari joaca adesea un rol esential in promovarea cat mai eficienta a afacerii. Sa luam ca exemplu platforma Facebook lansata initial in 2004 ca o retea universitara inchisa si extinsa, mai tarziu, la firme ca Apple si Microsoft.

* Canalul  de promovare

Multe  agentii se concentreaza doar pe televiziune sau doar pe reviste, desi pot exista alte canale mult mai eficiente. Companiile de succes sunt cele care isi dau seama ce canal si ce combinatii de canale sunt cele mai bune pentru publicul tinta.

In Marketing Online se poate opta pentru PPC (link-uri platite), optimizare organica sau Social Media Optimization, de exemplu. O campanie PPC poate fi eficienta pentru un client, dar nu si pentru altul.

* Masurare ROI (return on investment)

Metodele de masurare a ROI-ului sunt in Marketingul traditional variate in functie de canalul de promovare ales (TV, print). In Marketing Online putem demonstra clientului eficienta unei campanii prin grafice detaliate cu evolutia traficului pe site si cu vanzarile obtinute pe parcursul unei anumite perioade.

* Depasirea Barierelor agentiilor

Multe companii mari apeleaza la doua, trei sau patru agenţii diferite, astfel ca este dificil sa ajunga la un numitor comun in ceea ce priveste promovarea produsului sau a companiei.
 

In Marketing Online sunt cazuri in care este mai bine sa apelati la aceeasi agentie pentru crearea site-ului si pentru optimizarea SEO. O agentie de SEO si Webdesign va sti cel mai bine cum sa creeze un  site care sa se ridice la nivelul asteptarilor dvs. si care sa fie in acelasi timp bine indexat de motoarele de cautare.

0 Comments

  1. […] strategie de Marketing Online implementata corect poate chiar depasi ROI-ul (Return on investment) strategiilor de Marketing […]