SEO sau PPC ?

SEO sau PPC ?

Search engine optimization (SEO) si Pay Per Click (PPC) sunt doua tehnici de Search Engine Marketing (SEM) sau Marketing Online.
Search engine optimization (SEO) consta in optimizarea unui site web astfel incat acesta sa reflecte expresii cheie care sunt relevante pentru activitatea firmei/companiei si care sa atraga vizitatorii care cauta aceste expresii cheie pe motoarele de cautare catre site-ul respectiv.

Pay Per Click (PPC) este un serviciu de publicitate pe Internet in care advertiserul selecteaza o lista de cuvinte cheie pentru care site-ul va aparea in partea dreapta a paginii de rezultate sub titlul “Legaturi sponsorizate”. Advertiserul selecteaza suma pe care o va plati pentru fiecare clic iar pozitia unui cuvant cheie concurential depinde de cat de mare este pretul oferit pentru un clic.

Optimizare organica SEO vs Pay Per Click (PPC)

Majoritatea specialistilor SEM considera ca tehnica cea mai avantajoasa din punct de vedere al profitului fata de investitie (ROI) este optimizarea organica in motoarele de cautare (SEO).

Mai toate motoarele de cautare ofera un spatiu mult mai mare cautarii organice, ceea ce inseamna ca  vizibilitatea unui site depinde in principal de SEO si nu de PPC sau bannere publicitare online.

Fata de optimizarea organica (SEO), o campanie PPC este mai costisitoare. Astfel prima prioritate in cadrul unei campanii SEM consta in asigurarea unei optimizari organice de calitate, “cumpararea pozitiilor” situandu-se pe un plan secund.

Un alt dezavantaj al serviciilor PPC este ca foarte putini utilizatori dau clic pe site-urile din rubrica “Legaturi sponsorizate”. Utilizatorii mai degraba scaneaza pagina cu rezultate naturale si de cele mai multe ori se opresc la prima pagina de rezultate (10 rezultate pe pagina).

Spre deosebire de SEO, care implica rezultate de durata si trafic obtinut in mod gratuit, in cazul tehnicii PPC odata cu incetarea campaniei/platii dispar pozitiile avute.

SEO sau PPC?

Desi concluzia celor spuse mai sus este ca tehnica SEO este mai avantajoasa ca PPC, acest lucru nu inseamna ca o campanie PPC nu poate fi  folositoare sau chiar preferabila pentru unele site-uri.

Tehnica PPC nu ar trebuie sa fie mai importanta ca optimizarea SEO. Search engine optimization trebuie sa fie baza strategiei de marketing online, iar daca bugetul va permite sa optati si pentru PPC acest lucru va fi in avantajul dvs.

PPC poate fi util mai ales in cazurile in care prin intermediul optimizarii organice nu reusiti sa obtineti o pozitiei buna a site-ului pe un cuvant cheie concurential si important pentru dvs.

surse foto:web1syndication.com
page1seoservices.com

0 Comments

  1. […] Traditional consta in intelegerea consumatorului. In Marketing Online, fie ca este vorba de optimizarea organica sau de PPC,  intregul proces de elaborare a unei strategii de cuvinte cheie are la baza intrebari precum : Ce […]