Meta Tag-urile Title si Meta Description

Meta Tag-urile Title si Meta Description

Meta Tag-urile "Meta Title" si "Meta Description", sau altfel spus, Titlul si Descrierea paginii Web sunt esentiale pentru o buna pozitionare pe Google.

Pentru o buna pozitionare pe Google trebuie sa aveti balizele Title si Description personalizate si optimizate prin utilizarea cuvintelor cheie pertinente pentru fiecare pagina in parte.

Meta Title ar trebui sa contina maxim 60 de caractere, inclusiv cu spatii. Pot fi si mai lungi, dar numai 60 cc se afiseaza.

Meta Description ar trebui sa contina maxim 160 de caractere, inclusiv cu spatii. Pot fi si mai lungi, dar numai 160 cc se afiseaza.

Meta Description nu mai este la fel de importanta ca in trecut in pozitionarea unui site, dar este foarte utila pentru utilizatori, oferind un scurt sumar al continutului paginii. In plus, cand se efectueaza o cautare, de obicei Google ingroseaza cuvantul cheie respectiv din descrierea site-urilor de pe pagina de rezultate. Acest lucru ajuta utilizatorul  sa-si dea seama daca pagina respectiva contine informatii legate de cautarea efectuata.

 Sfaturi SEO privind crearea si optimizarea Meta Title

  • Alegeti un titlu care sa exprime intocmai continutul paginii.
  • Incercati sa creati un titlu unic pentru fiecare pagina in parte. Fiecare pagina a site-ului trebuie sa aiba balize Title unice pentru ca Google sa le destinga dintre celelalte pagini ale site-ului.
  • Folositi titluri scurte  si descriptive in acelasi timp. Evitati insiruirea de cuvinte cheie in baliza Title.
  • Daca site-ul dvs are un numar foarte mare de pagini, atunci va recomandam sa optimizati meta Title-urile automat prin configurarea categoriilor bazei de date.

 Sfaturi SEO privind crearea si optimizarea Meta Description

  • Evitati insiruirea de cuvinte cheie in Meta Description. Redactati o descrierea a paginii care sa informeze si sa atraga utilizatorii.
  • Nu dati copy/paste din continutul de pe pagina.
  • Redactati descrieri unice pentru fiecare pagina in parte.
  • Daca site-ul dvs are un numar foarte mare de pagini, atunci va recomandam sa optimizati Meta Tag-urile Meta Description automat.

10 Comments

  1. Omega
    Am observat ca sunt destul de multe persoane care nu folosesc meta, eu le cred extrem de importante
  2. Blog SEO
    Desigur, cum spuneam si in cadrul postarii, Meta Tag-urile sunt importante atat pentru o mai buna clasare a site-ului in google, cat si pentru informarea si atragerea utilizatorului pe site.
  3. Blogger
    Am introdus meta-taguri Descriere si Keywords in sablonul site-ului meu realizat cu ajutorul platformei Blogger. Oare asta ajuta la o clasare mai buna in clasamentul Google_ Multumesc de raspuns
  4. Blog SEO
    Meta tag-urile sunt un factor de baza in clasarea site-urilor/blogurilor. Titlul si descrierea sunt importante. Meta Keywords, mai deloc. Sau te referi la tag-uri ? Pentru a avea o idee globala despre optimizarea unui blog pe blogger iti recomand sa citesti postul : http://optimizare-site-google.blogspot.com/2011/01/optimizare-seo-pentru-blogspot.html
  5. Blogger
    Am intrat pe "Editare HTML" a sablonului de la blogspot.com si acolo am introdus imediat dupa [head] urmatoarea linie:<br /><br />[meta content='bla, bla, bla, bla, bla' name='keywords'/]<br />unde bla, bla....sunt cuvintele cheie ale blogului meu. Ma gandesc ca ajuta la ceva treaba asta ;)<br />PS. am inlocuit < , cu [ in sintaxa, pt ca altfel nu ma lasa sa scriu aici
  6. Blog SEO
    Nu te ajuta. Baliza Keywords este astazi ignorata de motoarele de cautare.
  7. Blogger
    Pai si in cazul asta ce rol mai au cuvintele cheie?? multi oameni vorbesc despre ele, inclusiv cum sa le alegi, care sa fie densitatea lor etc. Chiar si tu scrii pe blogul tau despre aceste keyword. Inseamna ca mai important e meta title si meta description?
  8. Blog SEO
    Meta tag-ul keywords () contine cuvinte cheie, dar acest meta tag nu mai are un rol, ca acum cativa ani, in clasarea site-ului pe google. Eu vorbeam in alte postari de acele cuvinte strategice, relevante pentru activitatea site-ului,pe baza carora site-ul sa fie returnat de google in pagina de rezultate. Pentru a fi bine clasat de google pe cuvantul cheie "inel de argint", de exemplu, trebuie ca acest cuvant sa fie optimizat pe site, adica sa se regaseasca in Meta tag-urile title si description, sa se regaseasca in denumirea produselor, in cadrul textelor de pe site...etc.
  9. Sibiu SHOP
    Multumim de sfaturi !
  10. Multumim pentru articol! Mie unul mi se pare foarte interesant si o sa incerc sa-l urmez.